مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: پرداخت وام ضروری به بازنشستگان کشوری ماهیانه انجام می شود که قرار است در سال جدید افزایش پیدا کند.

افزایش پرداخت وام ضروری به بازنشستگان کشوری

سلامت نیوز:مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: پرداخت وام ضروری به بازنشستگان کشوری ماهیانه انجام می شود که قرار است در سال جدید افزایش پیدا کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، جمشید تقی‌زاده افزود: ماهیانه به بیش از ۲۵ هزار نفر از بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری وام ۴ میلیون تومانی پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک میلیون و ۴۰۰ هزار بازنشسته تحت پوشش این صندوق هستند ، گفت: به منظور افزایش قدرت خرید و ارائه تسهیلات به بازنشستگان کشوری این وام به آنها با کارمزد کم پرداخت می شود .

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: تا کنون ۲۰۰ هزار نفر از بازنشستگان ما وام ضروری را دریافت کرده اند و پیش‌بینی می‌شود تا نیمه اول سال به ۳۰۰ هزار بازنشسته واجد شرایط این وام پرداخت شود.

وی همچنین به روز روابط عمومی اشاره کرد و گفت: اعتمادسازی و امید آفرینی در میان جامعه بازنشستگی و در شرایط کنونی کشور دو وظیفه کلیدی روابط عمومی های این صندوق است و روابط عمومی ها باید ضمن داشتن تعصب سازمانی خود را همواره در تعامل و تکریم از بازنشستگان عزیز ببینند و تلاش کنند تا تعامل و ارتباط نزدیک و دوسویه میان ما و بازنشستگان شکل گیرد.

تقی زاده با اشاره به اینکه ارتباطات و اطلاعات، عرصه جدیدی در دنیای امروز ما است که برای ورود به این حوزه باید مجهز به ابزارهای نوین و مسلط بر دانش این حوزه باشیم، اظهار داشت: دنیای امروز دنیای دانایی و توانایی است و مسوولان روابط عمومی باید تخصص و تجربه کافی داشته باشند تا بتوانند در این عرصه فعالیت کنند. روابط عمومی کارآمد باید به عنوان بازوی قوی مشاوره مدیران سازمان خود عمل کند.

وی در ادامه تصریح کرد: ارزش مداری، داشتن وجدان کاری، علاقه و انگیزه، داشتن تخصص و تجربه و مهارت، آشنایی با سیستم سازمانی، مخاطب شناسی، روحیه تعامل و همکاری، قدرت برنامه‌ریزی و خلاقیت و ابتکار، برخورداری از قدرت نقد و تحلیل و توان مشاوره از مهم ترین ویژگی های روابط عمومی موفق و کارآمد است.

تقی زاده، روابط عمومی را مدیر ارتباطات درون و برون سازمانی و مشاور نخست سازمان دانست و گفت: چون وظیفه رصد کردن و تحلیل محیط را بر عهده دارد. تحلیل های برآمده از سنجش های به دست آمده از این حوزه باعث می شود، مدیر روابط عمومی به عنوان مهمترین تصمیم ساز برای مدیر سازمان عمل کند. همچنین روابط عمومی بخش استراتژیک سازمان به شمار می رود، زیرا بر آینده سازمان و محیط اطراف آن تاثیر می گذارد.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه روابط عمومی ها رصد مستمر محیط است، گفت: همه کارکنان این بخش بایستی افرادی با قوه تحلیل بالا باشند و بتوانند پیشنهادهای حرفه ای به سازمان ارایه دهند.

وی با اشاره به جنبه های مختلف روابط عمومی به ویژه در حوزه تجارت، اظهار داشت: این حوزه علمی نوین است که برای مدیران ارشد سازمان ها و مدیران روابط عمومی به اندازه کافی شناخته شده نیست و به همین دلیل افراد با کاربردهای نوین و تجاری آن آشنایی کافی ندارند. در واقع ارتباطات و روابط عمومی به عنوان عامل محرک توسعه به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: ابعاد حرفه‌ای روابط عمومی به ویژه روابط عمومی تجاری می‌تواند تحولی چشمگیر در عرصه اقتصاد نوین و الکترونیک ایجاد کند. اگر افراد از کارکردها و کاربردهای روابط عمومی آگاه شوند، می توانند از آن برای بازاریابی بین المللی و صادرات بهره ببرند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تأکید کرد: به کمک روابط عمومی می توان امید آفرینی را در جامعه رونق و اعتماد میان دولت و ملت را گسترش داد. از حوزه روابط عمومی و مشارکت ها می‌توان برای افزایش درآمد و کاهش هزینه های سازمان ها و کشور نیز استفاده کرد.

تقی زاده با اشاره به اینکه روابط عمومی وکیل مدافع سازمان در داخل و مدعی العموم در بیرون سازمان است، گفت: یک روابط عمومی موفق با آگاهی و پذیرش این مسئولیت در صورتی به اهداف خود دست پیدا می کند که پاسخگویی، اعتماد سازی انتقادپذیری، ایجاد ارتباط دوسویه اطلاع رسانی اغنا کننده با استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی و فن آوری جدید را در دستور کار خود قرار دهد.

وی با اشاره به وظایف و نقش روابط عمومی و امور بین الملل در صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان ها و شرکت های تابعه آن، افزود: با توجه به نوع مخاطبان، ذی نفعان، مشترکان و بخش های مختلف برون سازمانی و درون سازمانی به ویژه حضور بازنشستگان عزیزی که همه سرمایه های موجود متعلق به آنهاست و ما به عنوان کارگزار آنان موظف به حراست از این سرمایه ها هستیم، جایگاه و نقش ویژه تری پیدا می کند.

تقی زاده ادامه داد: بازنشستگان و ذی نفعان ما مشتری یا رقیب ما نیستند، بازنشستگان مالک همه سرمایه های موجود هستند و ما به عنوان کارگزار این افراد باید راهکار و سیاست هایی برای تکریم و اطلاع رسانی درست به این گروه تبیین کنیم.

وی گفت: روابط عمومی ها باید با ایجاد ارتباط دوسویه با ذینفعان صندوق به ویژه بازنشستگان، در راه تولید رضایت، تفاهم و همدلی گام بردارند. روابط عمومی‌ها باید یک فضای سالم برای اطلاع‌رسانی و تعامل با جامعه مخاطب درست کنند، هم برای جمع‌آوری نظرات و هم برای ارتباطات صمیمانه بین بازنشستگان و مسئولان. این ارتباط سالم و عاطفی پایه حرکت اجتماعی است.

تقی زاده تأکید کرد: بازنشستگان باید احساس کنند که صندوق بازنشستگی کشوری و مجموعه‌های تابعه آن، خانه این افراد است و در آن احساس آرامش کنند و روابط عمومی ها باید صدای خفته بازنشستگان باشند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه برگزاری این نوع گردهمایی ها همراه با بازدهی و دستاوردهای مثبت باشد، گفت: باتوجه به ورود فن آوری های جدید در فضای رسانه ای کشور لازم است روابط عمومی‌ها در استفاده از شبکه های اجتماعی به خصوص پیام رسان های داخلی، صدا و سیما، سایت ها و خبرگزاری‌ها و مطبوعات کثیر الانتشار نسبت به جریان سازی فعالیت‌ها و برنامه های صندوق در این رسانه‌ها اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha