پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶
کد خبر: 244119

هادی محمدی - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره احتمال خارج کردن برخی داروها از فهرست کالاهای اساسی توسط این وزارتخانه پرسید که قاضی زاده هاشمی در پاسخ اظهار کرد : این ها هم شایعه است

خارج کردن داروها از فهرست کالاهای اساسی شایعه است

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره احتمال خارج کردن برخی داروها از  فهرست  کالاهای اساسی توسط این وزارتخانه پرسید که قاضی زاده هاشمی در پاسخ اظهار کرد : این ها هم شایعه است .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ،به اندازه کافی رسانه ها روی اعصاب مردم راه می روند و ما هیچ تصمیم جدیدی  نداریم البته مراقبت می کنیم تا تلاطمی اتفاق نیفتد.  وزیر بهداشت دیروز پس از جلسه هیئت دولت،  تصریح کرد :  فعلا مهم ترین کار ما تامین دارو و تجهیزات پزشکی و حفظ قیمت و دسترسی به آن هاست.


تحریم های آمریکا اثری بر دارو ندارد
وزیر بهداشت در خصوص تاثیر تحریم های آمریکا در تامین داروها نیز اظهار کرد: تحریم های آمریکا هیچ مشکلی نمی تواند ایجاد کند اما اگر تحریم های سازمان ملل اتفاق افتد می تواند مشکل ساز باشد و باید آمادگی داشته باشیم که اگر آن شرایط اتفاق افتاد لااقل در بخش غذا و دارو مشکلی پیش نیاید.

وی درباره این سوال که چرا حذف خودگردانی بیمارستان ها که وعده اش را در جلسه رای اعتماد داده بود و چرا برخی بیمارستان ها از پذیرش بیماران پرهزینه خودداری می کنند ، با بیان این که من چنین چیزی را نگفته ام ، خاطرنشان کرد : البته آرزو دارم بیمارستان های ما به عنوان یک واحد اقتصادی مستقل اداره شوند و آیین نامه هم ابلاغ کردیم ولی اختیاری است  وهر بیمارستانی که بتواند به لحاظ مالی و اداری مستقل شود می تواند اجرا کند در عین حال اگر تخلفی هست و بیمارستانی در بخش دولتی وجود دارد که خارج از مصوبه هیئت وزیران مطالبه ای داشته معرفی کنید تا برخورد کنیم.


تکذیب فوت 93 نفر بر اثر داروی تالاسمی
خبرنگاری پرسید گفته می شود 93 نفر در یک سال گذشته به دلیل مصرف داروی غیر سالم تالاسمی فوت شده اند. آیا شما این را تایید می کنید ؟ قاضی زاده در پاسخ تصریح کرد : خیر من چنین مطلبی را درست نمی دانم  و باید دید این موضوع در کدام مجمع علمی به اثبات رسیده است. رقابت بین شرکت های چند ملیتی زیاد است و به خصوص اگر بیماری ای باشد که ما توان  تولید داروی آن را در داخل داریم نمی خواهند بازار را از دست بدهند این ها باید از نظر علمی ثابت شود.وی افزود : من می دانم پشت این قضایا چیزی جز سودجویی نیست زیرا اگر دارویی به بازار می آید مراحل بسیار سختی را می گذراند و باید حداقل دو سال از آزمایش های آن گذشته باشد.

وزیر بهداشت همچنین درباره تامین داروی بیماری های خاص نیز گفت : هیچ مشکلی نیست و ما همواره رصد می کنیم و اگرهم مشکلی در منطقه یا شهری باشد مشکل را حل خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha