معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با اشاره به ضرورت ایمن‌سازی اماکن ناایمن پایتخت گفت: تقریبا برای بیشتر ساختمان‌های ناایمن اخطاریه زده‌ایم و امسال در فاز عمل، بخش حقوقی و قضایی همکاری می‌کنند تا کار به سرانجام برسد.

مسئولان برای ایمن سازی‌«علاء‌الدین» فشار بیاورند

سلامت نیوز:معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با اشاره به ضرورت ایمن‌سازی اماکن ناایمن پایتخت گفت: تقریبا برای بیشتر ساختمان‌های ناایمن اخطاریه زده‌ایم و امسال در فاز عمل، بخش حقوقی و قضایی همکاری می‌کنند تا کار به سرانجام برسد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ابتکار ، محمود قدیری در مورد ابلاغ دستورالعمل‌های ایمنی به اماکن ناایمن مرکز پایتخت اظهار کرد: ما برای ایمنی در کل تهران برنامه داریم و ازطرفی در بعد کلان منطقه 11 و 12 را در اولویت قرار داده‌ایم و در این راستا با همکاری شهرداری ناحیه در منطقه بازار در حال انجام کارهای خوبی هستیم. وی افزود: همچنین منطقه 11 که بخش مهمی از پاساژها و مراکز تجاری خیابان جمهوری آنجا است و عمدتا قدیمی هستند و ساختار کاملی ندارند را در درجه اول اهمیت قرار داده‌ایم. در این منطقه تراکم جمعیت و بار اشتعال بالا است و از این نظر موضوع، اهمیت زیادی دارد.

از جمله اماکن بسیار مهمی در این منطقه رسیدگی به آنها اهمیت دارد پاساژهایی مانند آلومینیوم و علاء‌الدین هستند. معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: امسال عزم‌مان را جزم کرده‌ایم که با آهنگ سریع‌تری ایمن‌سازی را دنبال کنیم. در سال گذشته 21 هزار و 696 بازدید در کل تهران داشتیم و حدس می‌زنیم که 25 هزار ساختمان در مجموع نیاز به بازرسی دارند و با همکاری مالکان و ذی نفعان تلاش می‌کنیم که این ساختمان‌ها را ایمن کنیم تا شاهد بروز حریق و حوادث کمتری باشیم.

وی با اشاره به اینکه کار کارشناسی در زمینه ایمنی اماکن نا ایمن به عهده آتش‌نشانی است افزود: ما گزارش‌ها را به شهرداری منطقه می‌دهیم و شهردار به عنوان مدیر منطقه با مردم در ارتباط است. قدیری با اشاره به وضعیت ساختمان «دراکولا» و مانع حقوقی که در این زمینه وجود داشت گفت: این ساختمان غیرقابل استفاده است و مالکش نیز در زمینه ایمن‌سازی همکاری نمی‌کند. مستاجران هم می‌ترسند که با کار بازسازی و بهسازی، سرقفلی که دارند را ازدست بدهند.

اینجا یک مانع حقوقی وجود داشت که با همکاری قوه قضائیه و شهرداری منطقه 11 در مورد این ساختمان این چالش برطرف شد ولی برای بخش‌های دیگر همچنان این مسئله وجود دارد و با این شرایط اگر بخواهیم کار ایمن‌سازی درمنطقه 11 و 12 را انجام دهیم باید عمر نوح داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در بعد کلان مناطق 11 و 12 در اولویت قرار گرفته است گفت: با این حال در سایر مناطق نیز به صورت موازی کارها انجام می‌شود و این طور نیست که ابتدا بخواهیم ایمن سازی این مناطق را پیش ببریم و سپس سراغ مناطق دیگر برویم.

قدیری با اشاره به ایمن‌سازی در ساختمان علاء‌الدین گفت: از مسئولان ذی ربط هم می خواهیم که فشار بیشتری بیاورند تا ساختمان علاء‌الدین ایمن سازی‌اش نهایی شود البته ایمن‌سازی در بعضی از ساختمان‌ها از جمله «دراکولا» که فرسوده هستند و سازه‌شان مشکل دارد و شدنی نیست و در این زمینه راهی نیست جز اینکه تخریب شوند که البته تعداد اینها هم در تهران بسیار اندک است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha