معاون بهداشت وزیر بهداشت با بیان اینکه تحول در برنامه پزشک خانواده در دستور کار قرار دارد، گفت: مدل‌هایی از این برنامه که در سطح کشور در حال اجرا هستند باید با مدل کشوری تطبیق پیدا کنند.

تحول در برنامه پزشک خانواده در دستور کار وزارت بهداشت

سلامت نیوز:معاون بهداشت وزیر بهداشت با بیان اینکه تحول در برنامه پزشک خانواده در دستور کار قرار دارد، گفت: مدل‌هایی از این برنامه که در سطح کشور در حال اجرا هستند باید با مدل کشوری تطبیق پیدا کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  وبدا،  دکتر علیرضا رئیسی به مناسبت نوزدهم ماه می روز جهانی پزشکان خانواده پیامی صادر کرد.
 در پیام معاون بهداشت وزیر بهداشت آمده است: «از سال ۲۰۱۰ میلادی سازمان جهانی پزشکان خانواده (WONCA) روز نوزدهم ماه می را به‌ عنوان روز جهانی پزشک خانواده معرفی کرده و گرامی داشته است.
بزرگداشت این روز یادآور جایگاه و اهمیت پزشکان خانواده در نظام‌های‌ سلامت در سراسر جهان است.
هم اکنون بیش از ۱۰ سال است که برنامه پزشک خانواده در برخی نقاط کشورمان در حال اجرا بوده و از سال گذشته در راستای اهداف طرح تحول نظام سلامت، ایجاد تحول در این برنامه در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته است.
بر این اساس برنامه پزشک خانواده در سال ۹۷ گام به گام اجرا خواهد شد و در این راستا ۱۲ برنامه را دنبال خواهیم کرد. 
۱۲ گام اجرای برنامه پزشک خانواده در یک سال محقق نمی‌شود، بلکه طبق برنامه‌ریزیها تا تحقق کامل ادامه خواهد داشت.
در اجرای پزشک خانواده، یک مدل که مدل کشوری است بیشتر وجود نخواهد داشت و مدل‌هایی که در سطح کشور در حال اجرا هستند می‌بایست با مدل کشوری تطبیق پیدا کنند.


بی‌تردید با طی این مسیر برنامه پزشک خانواده به جایگاه متعالی و اصلی خود خواهد رسید.
اینجانب این روز گرامی را به جامعه‌ پرتلاش پزشکان عمومی و دستیاران پزشک خانواده به ‌ویژه همکاران پزشک خانواده شاغل درنظام شبکه کشور تبریک گفته و امیدوارم بتوانیم در کنار یکدیگر در تحقق اهداف تحول در نظام سلامت میهن عزیزمان موفق و پیروز باشیم.»



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha