مدل نشستن می تواند حالت هایی مانند تهاجم، خجالت زدگی یا نداشتن اطمینان به حاضران یک جمع را نشان دهد.

چگونه نشستن خبر می دهد از سر درون!

سلامت نیوز: مدل نشستن می تواند حالت هایی مانند تهاجم، خجالت زدگی یا نداشتن اطمینان به حاضران یک جمع را نشان دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، خیلی از افراد مدت زیادی از روز را در حالت نشسته به سر می برند. شغل های بسیار زیادی وجود دارند که نیاز به نشستن در پشت میز دارند. حتی اگر شغل شما هم نیاز به نشستن نداشته باشد، زمانی از روزتان به نشستن روی مبل یا صندلی می گذرد.  «الینا پالزبرونت»، روان شناس برجسته آمریکایی با تحقیق و پژوهش هایی معتبر ثابت کرده است که مدل نشستن هر شخص بیانگر نوع شخصیت و حالت اوست. به طور مثال، مدل نشستن می تواند حالت هایی مانند تهاجم، خجالت زدگی یا نداشتن اطمینان به حاضران یک جمع را نشان دهد. البته ذکر این نکته هم ضروری به نظر می رسد که بعضی افراد به دلایل پزشکی یا به سبب آناتومی خاص بدن شان مجبور هستند که همیشه به یک مدل خاص بنشینند که این مطلب، آن ها را شامل نمی شود.

مدل اول:   اگر سفت و سخت روی صندلی می نشینید و دست های تان را روی دسته صندلی قرار می دهید، نشان می دهد که شما حساس هستید و همیشه حواس تان به اتفاقات اطرافتان است. دسته های صندلی هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ روحی شما را استوار می کند و همچنین باعث ایجاد احساس امنیت و راحتی در شما می شود.
 

مدل دوم: گذاشتن دستان در میان پاهای تان نشان دهنده این است که شما فردی متفکر و خجالتی هستید. گرفتن دستان در یکدیگر همچنین می تواند نشان دهنده این باشد که شما آرام و در مقابل احساسات دیگران فروتن و انعطاف پذیر هستید. همچنین نشان می دهد که شما به صورت باور نکردنی، آرام و دلسوز هستید.
 

مدل سوم: اگر شما موقع نشستن یک پایتان را  روی پای دیگرتان می اندازید و پایتان را تکان می دهید یعنی آدم منظمی هستید و به زمان به شدت اهمیت می دهید. شما همیشه پایبند به قول هایتان هستید حتی در زمانی که همه چیز به هم ریخته است و در بیشتر مواردی که دوستان تان به کمک احتیاج دارند، شما در دسترس آن ها هستید.


مدل چهارم: چهار زانو نشستن روی زمین نشان می دهد که شما احساس آزادی و بی خیالی می کنید. گذاشتن زانوها در دو طرف نشان می دهد که شما ایده های جدیدی دارید. نیاز به انعطاف پذیری در این مدل نشستن، نشان می دهد که شما از نظر عاطفی نیز انعطاف پذیر هستید و ممکن است تحت تاثیر احساسات تان، تصمیماتی اشتباه بگیرید.
 

مدل پنجم: آیا می دانید تکیه دادن به عقب روی دستان تان نشان می دهد که شما تحلیل گر هستید؟ تکیه دادن به عقب اجازه می دهد که شما موقعیت را بدون کار خاصی بررسی کنید و این مدل نشستن نشان می دهد که شما به آن چه می بینید، اهمیت می دهید و قبل از هر کاری درباره آن خوب فکر می کنید. شما فردی محتاط و به خوبی از احساسات دیگران با خبر هستید.
 

مدل ششم: دست به سینه نشستن همیشه نشانه قدرت و اطمینان از خود است. همچنین به این معناست که شما آدم محافظه کاری هستید و از دستان تان برای محافظت از بدن تان در مقابل دنیا استفاده می کنید! افرادی که معمولا دست به سینه می نشینند، بیشتر افرادی متفکر، جدی و تحلیل گر هستند.


مدل هفتم: از آن جایی که روی دو زانو نشستن حالت آسانی نیست، نشان می دهد که شما فردی مدعی و مفید هستید. پدر و مادرها یا پدربزرگ و مادربزرگ ها زمان بازی با بچه ها و نوه ها بیشتر به صورت دو زانو هستند. اگر شما این گونه می نشینید، فردی رهبر و آماده به حرکت هستید و مشکلات را با تفکر و به آسانی حل می کنید.

 
مدل هشتم: افرادی که می نشینند و دستان شان را به طور مودبانه ای روی پاهای شان قرار می دهند، بسیار مهربان و صلح جو هستند. صحبت کردن با این افراد بسیار لذت بخش است و رفتار بسیار دوستانه ای دارند. این افراد بسیار زیبا سخن می گویند و حرف های شان به طور کامل شنیده و اجرا می شود.


مدل نهم: به سمت راست نشستن، نشان دهنده این است که شما اعتماد به نفس بالایی دارید. اگر این مدل نشستن همیشگی شما باشد، نشان می دهد که شما فردی قدرتمند و قابل اعتماد هستید و اطرافیان شما هر زمان به کمک نیاز داشته باشند، می توانند روی شما حساب کنند. طبق این مدل نشستن، شخصیت شما جوری است که می دانید چگونه خوش باشید و از چیزهای حتی کوچک لذت ببرید.
 
 مدل دهم: نشستن به شکلی که زانوهای تان در کنارتان قرار دارد، نشان می دهد که شما آدمی جذاب و شیرین بیان هستید. این مدل نشستن مخصوص افرادی است که خوش مشرب هستند. حالت قفسه سینه و زانو های تان نشان می دهد که شما فرد آزاد و رهایی هستید و کمتر به خاطر ترس از سرزنش دیگران، تصمیمات تان را تغییر می دهید.

مدل یازدهم: ضربدر روی مچ پا نشان می دهد که شما آدم خالص و ظریفی هستید. شما آزاد و سر به زیر هستید. نشستن به این شکل که مچ پا به صورت ضربدر روی هم و پاها کمی از هم فاصله دارد، نشانه احساس راحتی است و این که به خوبی می توانید، استرس تان را کنترل کنید. این مدل نشستن باعث می شود اطرافیان تان این احساس را داشته باشند که شما آدم قابل اعتمادی هستید.
 
مدل دوازدهم: نشستن در وسط نیمکت یا مبل نشان می دهد که اعتماد به نفس بالایی دارید. افراد نامطمئن به خود، نگران هستند که کجا می نشینند اما افراد با اعتماد به نفس بالا هر جایی دوست دارند، می نشینند و حتی درباره این موضوع دو بار فکر نمی کنند! معمولا این افراد، رفتارهایی جسورانه و دوستانه دارند و خیلی راحت با دیگران دوست می شوند.
 

مدل سیزدهم: اگر شما در بیشتر زمان های روز، دستان تان را در هم قفل می کنید و روی پاهایتان می گذارید نشان می دهد که شما بسیار با احساس هستید. به شدت به زندگی علاقه دارید و به همین علت دیگران به سمت شما جذب می شوند. رفتاری بسیار گرم و شیرین دارید و بسیار دوست دارید دیگران را بخندانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha