مطالعات نشان می دهد که 30 تا 40 درصد تمام سرطان ها با شیوه زندگی سالم و رژیم غذایی متعادل قابل پیشگیری است.

برای جلوگیری از انواع سرطان ها، 6 گزینه غذایی را روزانه بخورید

سلامت نیوز:مطالعات نشان می دهد که 30 تا 40 درصد تمام سرطان ها با شیوه زندگی سالم و رژیم غذایی متعادل قابل پیشگیری است.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،برای کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان ها، غذاهای غنی از ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها، و کاروتنوئیدها باید در راس انتخاب شما قرار گیرند:

توت ها: یکی از بهترین منابع آنتی اکسیدان برای خنثی کردن اثرات رادیکال های آزاد و جلوگیری از آسیب سلولی هستند. توت فرنگی حاوی آنتی اکسیدانی به نام ویتامین ث و اسید الاژیک است و می تواند باعث جلوگیری از تشکیل مواد سرطان زا در بدن شود و رشد تومورها را متوقف کند. توت فرنگی حاوی فلانوئیدها برای جلوگیری از آسیب به دی ان آ بوده و نقش مهمی در کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه دارد.

هویج: یک منبع غنی از آنتی اکسیدان هایی مانند کاروتنوئیدها؛ شامل آلفاکاروتن و بتاکاروتن است. اعتقاد بر این است که بتاکاروتن باعث کاهش رشد سلول های سرطانی و همچنین محافظت از سلول ها در برابر آسیب های ناشی از سموم می شود. با این حال در مطالعات اخیر ثابت شده که آلفاکاروتن حتی از بتاکاروتن برای جلوگیری و مبارزه با سرطان موثرتر است. هویج ها را بهتر از به صورت بخار پز و برش داده شده مصرف کنید تا بیشترین مزایای سلامتی آنها را به دست بیاورید.

سیر: اگر از بوی سیر و این که تنفس تان بد بو شود، نگران هستید، باید بدانید که ترکیبات گوگرد موجود در سیر که علت بوی آن هستند، از تشکیل مواد سرطان زا در بدن جلوگیری می کنند، منجر به افزایش سرعت تعمیر دی ان آ شده، سلول های سرطانی را از بین می برند و نقش مهمی در کاهش خطر ابتلا به سرطان های معده و روده بزرگ دارد. برای این ‌که اثربخشی ترکیبات سیر را به حداکثر برسانید، این گیاه را قبل از پخت ‌و پز پوست بگیرید و ریز کنید و بگذارید بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ساکن بماند. این کار، آنزیم‌ های سیر را فعال می ‌کند و ترکیبات گوگردی آن را آزاد می ‌سازد.

بروکلی: بروکلی و سایر سبزیجات خانواده کلم نقش مهمی در کاهش سرطان های دهان، مری و معده دارند. این سبزیجات آنزیم های محافظ بدن را افزایش می دهند و از بین برنده مواد شیمیایی هستند که باعث سرطان می شوند. بهتر است این سبزیجات را خام بخورید یا بخار پز و نیم پز کنید چون ثابت شده گرم کردن آنها با دمای مایکروویو، بسیاری از مزایای ضد سرطان آنها از بین می رود.

گوجه فرنگی: لیکوپن موجود در گوجه فرنگی آنتی اکسیدانی است که آن را به ثروتمندترین منبع طبیعی برای مبارزه با سرطان تبدیل کرده است. لیکوپن باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان در مردان می رود و نشان داده شده رشد برخی از سلول های سرطانی از جمله سرطان سینه، ریه و اندومتر را متوقف می کند. برای به دست آوردن بیشترین سود از لیکوپن، گوجه فرنگی ها را در حرارت بالا قرار ندهید و یا تبدیل به سس گوجه فرنگی نکنید. فرایند حرارت بالا، جذب لیکوپن را در بدن کاهش می دهد. بهتر است بدانید به غیر از گوجه فرنگی، هندوانه، گریپ فروت صورتی و فلفل قرمز نیز حاوی بیشترین میزان لیکوپن هستند.

برگ های سبز: سبزیجات تیره رنگ نه تنها منابع غنی از فیبر، آهن، و کلسیم هستند بلکه خواص ضد سرطانی نیز دارند. اسفناج و همچنین سایر سبزیجات تیره رنگ منبع عالی لوتئین هستند؛ آنتی اکسیدانی که مانع ایجاد رادیکال های آزاد در بدن می شود و جلوگیری کننده از سرطان های دهانف مری و معده است.

منبع:activebeat

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha