دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶
کد خبر: 244437

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با وجود قرار داشتن در میان برترین تولیدکنندگان عسل در جهان، جای برندسازی و استانداردسازی در این زمینه احساس می شود و از سوی دیگر مردم نمی دانند عسل می خرند یا آب نبات ذوب شده!

مردم نمی‌دانند عسل می‌خرند یا آب‌نبات ذوب شده!

سلامت نیوز:معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با وجود قرار داشتن در میان برترین تولیدکنندگان عسل در جهان، جای برندسازی و استانداردسازی در این زمینه احساس می شود و از سوی دیگر مردم نمی دانند عسل می خرند یا آب نبات ذوب شده!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مرتضی رضایی در مراسم روز جهانی زنبور عسل که در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: نقش و اهمیت زنبور عسل بر کسی پوشیده نیست و تولید محصولات کشاورزی بدون گرده‌افشانی مفهومی ندارد، چرا که سبب افزایش پرورش گیاهان می‌شود. ایران در زمینه تعداد کلونی‌های زنبور عسل و تولید عسل جزو کشورهای پیش‌رو و در رتبه‌های برتر دنیا قرار دارد و از آنجاکه در کشور تنوع اقلیمی داریم، زمینه توسعه پرورش زنبور عسل فراهم است.

وی تاکید کرد: پرورش زنبور عسل، صنعتی است که می‌تواند ارزش افزوده زیادی را ایجاد کند تا جایی که فقط ژل رویال (غذای ملکه) در دنیا به عنوان غذای مکمل و به صورت میلی‌گرم کپسوله می‌شود و به عنوان محصولی ارزشمند با قیمتی گزاف در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در حوزه دام و طیورهمچنین درباره وضعیت برندسازی در زمینه تولید عسل در ایران نیز اینگونه توضیح داد که این موضوع دغدغه عموم مردم و خود ما هم هست؛ چرا که عسلی که در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود، مشخص نیست چه کیفیتی دارد و آیا عسل طبیعی است یا غیرطبیعی یا آب‌نبات ذوب‌شده که این موضوع به تمام زحمت‌کشان تولید عسل طبیعی هم ضربه می‌زند، مضاف بر اینکه در بازارهای جهانی این موضوع لازم است و برندسازی و استانداردسازی در حوزه عسل جایش خالی است.

رضایی همچنین از تشکیل ستاد و کارگروه مشترکی در حوزه گرده‌افشانی در وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و افزود: باید افرادی که در حوزه زراعت کار می‌کنند، با ارزش گرده‌افشانی آشنا شوند، چراکه به نظر می‌رسد حضور زنبور عسل در مزارع می‌تواند تا ۳۰ درصد به افزایش بهره‌وری مزارعی همچون کلزا موثر باشد. از سوی دیگر ممکن است با سم‌پاشی کلونی‌های زنبور عسل از بین برود و حتی عسل سمی تولید شود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha