دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲

رئیس پلیس پایتخت از انهدام 3 باند بزرگ قاچاق مواد مخدر در کمتر از 72 ساعت خبر داد.سردار حسین رحیمی در این باره گفت: در این عملیات گسترده بیش از یک تن انواع مواد مخدر شامل شیشه، گل، تریاک، مورفین، هروئین و حشیش کشف شد. همچنین 505 فروشنده مواد مخدر و 220 معتاد متجاهر نیز بازداشت شدند.

سلامت نیوز:رئیس پلیس پایتخت از انهدام 3 باند بزرگ قاچاق مواد مخدر در کمتر از 72 ساعت خبر داد.سردار حسین رحیمی در این باره گفت: در این عملیات گسترده بیش از یک تن انواع مواد مخدر شامل شیشه، گل، تریاک، مورفین، هروئین و حشیش کشف شد. همچنین 505 فروشنده مواد مخدر و 220 معتاد متجاهر نیز بازداشت شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران ،رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به انهدام یک باند بزرگ مورفین در ورودی پایتخت گفت: اعضای این باند که در حال انتقال بیش از نیم تن مورفین بودند این محموله را از زاهدان بارگیری کرده و بعد از عبور از استان‌های خراسان جنوبی، شمالی و مازندران قصد ورود آن به تهران را داشتند که با رصد اطلاعاتی انجام شده در بدو ورود به پایتخت تمام اعضای این باند شناسایی شدند و محموله همراهشان نیز ضبط شد.


رحیمی از دستگیری 15 نفر از اعضای این باند که اغلب قاچاقچیان کلان و عمده بودند خبر داد و در پاسخ به این سؤال که پلیس با قاچاقچیان خرد چه برخوردی دارد، گفت: پلیس تهران به‌صورت همزمان برخورد با خرده‌فروشان و معتادان خیابانی را در دستور کار خود قرار داده و خوشبختانه بعد از سال‌ها سه منطقه هرندی، شوش و مولوی پاکسازی شدند.

محموله 7 میلیاردی
مرد میانسال، با موهای جوگندمی و قدی بلند، سردسته باند توزیع موادمخدر است. او هنگام انتقال مواد بازداشت شده است.
برای حمل مواد چقدر می‌گرفتی؟
بستگی به نوع جنس داشت هروئین، شیشه یا تریاک. اما این بار 6 میلیون تومان گرفتم.
برای انتقال مواد چقدر وقت صرف می‌کردی؟
خیلی کم. در حد از این خانه به آن خانه. در یک محل یا چند خیابان بالاتر.
با چه مقدار بار دستگیر شدی؟
500 کیلو مورفین و 44 کیلو تریاک. ارزش کل بار حدود 7 میلیارد تومان بود. الان مورفین در بازار کیلویی 12 میلیون تومان است و ما به تناسب قیمت بار درصد می‌گرفتیم.
فکر نمی‌کردی دستگیر شوی؟
بی شک دستگیری هم وجود دارد با اینکه خیلی حرفه‌ای کار می‌کردیم بازهم پلیس هر سه پاتوقمان را شناسایی کرد و دو دستگاه خودرویی را هم که برای حمل بار استفاده می‌کردیم توقیف کردند.
بارها را چطور جاسازی می‌کردی؟
جاسازی‌اش به عهده من نیست من فقط نقش واسطه و توزیع‌کننده را داشتم.
ممکن است کسی که جنس را از تو می‌گیرد گزارش اشتباه دهد و بگوید کمتر دریافت کرده؟
این کار شدنی نیست چون ما با کد کار می‌کنیم و کد هم تحویل می‌گیریم.

جذب مشتری در فضای مجازی
دو مرد جوان، که با راه‌اندازی کانال و گروه در فضای مجازی مشتری هایشان را شناسایی می‌کردند و مواد مخدر را به فروش می‌رساندند از دیگر متهمان دستگیر شده در این طرح هستند.
با چند کیلو مواد دستگیر شدی؟
19 کیلو شیشه.
شیشه را کیلویی چند می‌فروشی؟
کیلویی 90 میلیون تومان.
مشتری هایت را چطور پیدا می‌کنی؟
پیدا کردن مشتری انواع و اقسام مختلفی دارد. گاهی از طریق کانال و گروه در فضای مجازی و برخی هم توسط مشتریان قدیمی‌تر معرفی می‌شدند. البته این اواخر بیشتر مشتری‌های ما دختران جوان بودند. آنها با تصور اینکه شیشه بهترین راه حل برای لاغری است به سراغ آن می‌روند ولی تصور غلطی است چرا که شیشه فقط آنها را به سمت اعتیاد می‌کشاند و عوارضی غیرقابل جبران دارد.
طریقه پخش مواد به چه صورت بود؟
یکی از دوستانم با موتور سیکلتی که پلاکش را مخدوش کرده بود در نزدیکی پارک‌ها با سوژه‌ها قرار می‌گذاشت.

سرهنگ بخشنده، رئیس پلیس مواد مخدر تهران بزرگ نیز در حاشیه عملیات 3 روزه پلیس مواد مخدر از صدور حکم اعدام برای دو قاچاقچی بزرگ مواد مخدر خبر داد و گفت: حکم اعدام تمساح خلیج فارس و سلطان کوکائین صادر شده است.


این متهم معروف به تمساح خلیج فارس که سلطان قاچاق شرق کشور بود با ناامن کردن منطقه، گروگانگیری و قاچاق مواد مخدر مبادرت به ترانزیت مواد می‌کرد وی در یک عملیات درگیری یکی از نیروهای پلیس را نیز به شهادت رسانده بود. مرد 30 ساله که سال 92 نزدیک به 100 تن مواد مخدر را به حوضه آبهای آزاد ترانزیت کرده و بخشی از آن را نیز وارد ایران کرده بود به صورت شبکه‌ای فعالیت می‌کرد. او افراد خود را طوری هدایت می‌کرد که ردی از خودش باقی نمی‌ماند. بررسی‌ها نشان می‌داد که گردش مالی متهم در سه ماه نزدیک به 500 میلیارد تومان بوده است.


سلطان کوکائین نیز اواخر اسفند سال گذشته و در عملیات ویژه پلیس دستگیر شد. او با نیم کیلو کوکائین سوار بر خودروی سانتافه‌اش دستگیر شد. سردسته این باند و اعضایش در حال داد و ستد مواد مخدر در ایران و ترکیه بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha