نائب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: شوراى سیاستگذارى قیمت دارو به این نتیجه رسیده که نیاز به افزایش قیمت دارو وجود ندارد.

نتیجه جلسات غیرعلنی مسئولان دولتی در مورد بازار دارو

سلامت نیوز:نائب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: شوراى سیاستگذارى قیمت دارو به این نتیجه رسیده که نیاز به افزایش قیمت دارو وجود ندارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،محمد حسین قربانی  با اشاره به افزایش نرخ ارز و تاثیر آن بر بازار دارو  گفت: بسیارى از مواد اولیه داروهاى تولیدى در ایران وارداتى است و نوسانات ارز بر روى محصولات وارداتى تاثیر دارد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دولت تدبیر و امید فضاى خوبى براى ثابت نگه داشتن ارز ایجاد کرد و براى کالاهاى اساسى از جمله دارو یارانه تخصیص داد و در پی این اقدام در مورد کالاهاى اساسى همچون دارو نباید نگرانى  براى  افزایش قیمت وجود داشته باشد.

وی یادآور شد: ما جلسات غیرعلنى با مسئولان دولتی همچون رئیس بانک مرکزى و وزیر اقتصاد و دارایی داشتیم که در آنها مقرر شد داروهاى وارداتى با ارز ٣٨٠٠ تومانى تامین شوند.

قربانی با بیان اینکه تحریم‌ها همیشه وجود داشته است، تصریح کرد: روحیه خصمانه دولت آمریکا همیشه علیه ایران وجود داشته است، ضمن اینکه در شرایط کنونی دولت باید تدابیر لازم را برای رویارویی با این شرایط  بیندیشد که بهترین تدبیر هم می‌تواند تامین مابه التفاوت ارز باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت نظارت جامع و دقیقی بر  قیمت دارو دارد، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون این وزارتخانه نظارت دقیقی بر توزیع کنندگان  دارو و داروخانه‌ها دارد، از سوی دیگر ما نیز در کمیسیون  بهداشت مجلس نظارت‌ لازم بر این حوزه را انجام خواهیم داد.

نائب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شوراى اسلامى تاکید کرد: تاکنون شوراى سیاستگذارى قیمت دارو  به این نتیجه رسیده است که نیاز به افزایش قیمت دارو وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha