سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲
کد خبر: 244589

محققان استرالیایی معتقدند رژیم غذایی مدیترانه ای نه تنها به درمان افسردگی کمک می‌کند بلکه روش درمانی مقرون به صرفه ای نیز هست.

رژیم غذایی راهکاری مقرون به صرفه در درمان افسردگی

سلامت نیوز:محققان استرالیایی معتقدند رژیم غذایی مدیترانه ای نه تنها به درمان افسردگی کمک می‌کند بلکه روش درمانی مقرون به صرفه ای نیز هست.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محققان استرالیایی اظهار داشتند در این مطالعه هزینه‌های مشاوره، مراجعه به مراکز خدمات درمانی، دارو و غذا بررسی شده تا ارزیابی شود آیا عامل مداخله گر تغذیه ای می‌تواند به لحاظ اقتصادی ارزشمندتر باشد.

محققان به دنبال شواهدی بودند که نشان دهد چگونه رژیم غذایی می تواند برای درمان افسردگی مورد استفاده قرار گیرد به همین دلیل از بیماران درخواست شد تا رژیم غذایی مدیترانه ای را دنبال کرده و مصرف سبزی‌جات، میوه‌ها، غلات، ماهی و روغن زیتون را افزایش داده و خوراکی‌های ناسالم را به حداقل برسانند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، محققان اظهار داشتند مشاوره‌های تغذیه ای در کنترل چاقی، بیماری‌ قلبی- عروقی و دیابت مقرون به صرفه است اما بررسی‌های جدید همچنین حاکی از آن است مبتلایان به افسردگی با بهبود رژیم غذایشان می توانند به راهکار به صرفه تری برای کاهش علائم مشکلات روان دست پیدا کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha