مطالعه جدید نشان می دهد رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند به محافظت در مقابل تاثیرات مضر آلودگی هوا کمک کرده و ریسک مرگ ناشی از حمله قلبی، سکته و سایر دلایل را کاهش دهد.

تاثیر رژیم غذایی مدیترانه ای بر کاهش ریسک مرگ ناشی از آلودگی هوا

سلامت نیوز:مطالعه جدید نشان می دهد رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند به محافظت در مقابل تاثیرات مضر آلودگی هوا کمک کرده و ریسک مرگ ناشی از حمله قلبی، سکته و سایر دلایل را کاهش دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، رژیم غذایی مدیترانه ای بر مصرف میوه، سبزیجات، غلات کامل سبوس دار، حبوبات، روغن زیتون و پروتئین کم چرب و محدودیت مصرف گوشت قرمز و غذاهای فرآوری شده تاکید دارد.

به گفته محققان، این نوع رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان های است که موجب خنثی شدن رادیکال های ازاد که به بافت ها و سلول ها اسیب می رسانند، می شود.

«کریس لیم»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه نیویورک، در این باره می گوید: «مطالعات نشان داده اند که افزودن آنتی اکسیدان به رژیم غذایی می تواند تاثیرات مضر قرارگیری در معرض میزان بالا آلودگی هوا را در زمان های کوتاه کاهش دهد.»

در این مطالعه، محققان داده های حدود ۵۴۹ هزار فرد مسن را که به مدت ۱۷ سال تحت نظر بودند، بررسی کردند. در طول این مدت ۱۲۷ هزار جان شان را از دست دادند.

محققان مشاهده کردند ریسک مرگ ناشی از بیماری قلبی به خاطر آلودگی هوا در مورد افرادی که حداقل پیروی را از رژیم غذایی مدیترانه ای داشتند افزایش یافت، حال آنکه در افرادی که برنامه غذایی شان به شدت نزدیک به رژیم غذایی مدیترانه ای بود، ریسک مرگ ناشی از بیماری قلبی تنها ۵ درصد به دلیل آلودگی هوا افزایش یافت.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha