چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
کد خبر: 244631

متخصص جراح لثه با اشاره به اینکه فاصله کشیدن دندان تا کاشت ایمپلنت نباید طولانی شود، گفت: اغلب افراد زمانی اقدام به کاشت ایمپلنت می‌کنند که به دلیل گذشت زمان طولانی، استخوان به مرور زمان تحلیل رفته و از تراکم آن کاسته شده است.

آنچه در مورد کاشت ایمپلنت باید بدانید

سلامت نیوزمتخصص جراح لثه با اشاره به اینکه فاصله کشیدن دندان تا کاشت ایمپلنت نباید طولانی شود، گفت: اغلب افراد زمانی اقدام به کاشت ایمپلنت می‌کنند که به دلیل گذشت زمان طولانی، استخوان به مرور زمان تحلیل رفته و از تراکم آن کاسته شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، روح اله اعتمادی‌فر، متخصص جراح لثه در ارتباط با ایمپلنت اظهار داشت: استفاده از حفره استخوان فک پس از کشیدن دندان و جایگزینی پایه یکی از مناسب ترین شیوه های قراردهی ایمپلنت است که باعث می‌شود فرآیند جایگزینی دندان باحداقل زمان ممکن گردد

وی تصریح کرد: البته جایگزینی همزمان ایمپلنت مستلزم آن است که دندان از دست رفته، عفونی نباشد و استخوان در اثر عفونت از بین نرفته باشد در چنین شرایطی بیمار حدود 8تا16هفته باید صبر کند تا عفونت لثه اش از بین رود سپس اقدام به کاشت ایمپلنت کند.

این دندانپزشک یکی دیگر از مزایای ایمپلنت را حفظ موقعیت دندان ها دانست و افزود: وقتی دندانی کشیده می‌شود به طور طبیعی سایر دندان‌ها به دنبال پر کردن فضای خالی هستند و همین امر باعث کج شدن و خارج شدن از چیدمان اصلی و البته فاصله افتادن بین آنها می شود به همین دلیل باید پیش از تغییر موقعیت دندانها در فکین اقدام به قراردهی ایمپلنت کرد.

وی با بیان اینکه نبود دندان باعث تحلیل استخوان فک می شود افزود: اغلب موارد بیماران زمانی اقدام به کاشت ایمپلنت می کنند که به دلیل تاخیر و گذشت زمان طولانی، استخوان به مرور زمان تحلیل رفته و تراکم و ارتفاع آن کاسته شده است در چنین شرایطی یا باید از ایمپلنت‌های پایه کوتاه استفاده شود و یا اینکه بیمار فرآیند استخوان سازی لثه (پیوند استخوان) را طی کند که این روند حداقل 4 ماه به طول خواهد انجامید، به همین دلیل همواره متخصصان تاکید می کنند که فاصله کشیدن دندان تا کاشت ایمپلت طولانی نشود.

 اعتمادی فر خاطر نشان کرد: ایمپلنت‌های دندانی علاوه بر بازیابی لبخند و توانایی غذا خوردن و صحبت کردن، باعث جلوگیری از تحلیل استخوان فک می شود.

این دندانپزشک یادآور شد: بر اساس تحقیقات صورت گرفته  جراحی ایمپلنت  در بیش از 95 درصد موارد موفقیت آمیز است که این امر مبین کارآمدی این شیوه درمانی است و جامعه باید با حساسیت بیشتری نسبت به این موضوع توجه کنند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha