مدیرکل تأمین اجتماعی غرب تهران، با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ هزار کارگاه حدود یک هزار میلیارد تومان بدهی دارند، گفت: این افراد تا ۱۰ تیر مهلت دارند تا از قانون بخشودگی جرایم بهره‌مند شوند.

سلامت نیوز:مدیرکل تأمین اجتماعی غرب تهران، با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ هزار کارگاه حدود یک هزار میلیارد تومان بدهی دارند، گفت: این افراد تا ۱۰ تیر مهلت دارند تا از قانون بخشودگی جرایم بهره‌مند شوند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران،ناهید حیدری با اشاره به اینکه ۱۲۰ هزار کارگاه فعال تحت پوشش تأمین اجتماعی غرب تهران هستند، گفت: از این تعداد ۳۰ هزار کارگاه بدهی‌های بیمه‌ای دارند که می‌توانند برای استفاده از قانون بخشودگی جرایم مراجعه کنند.


مدیر کل تأمین اجتماعی غرب تهران تأکید کرد: بدهی بیمه‌ای کارگاه‌های بدهکار حدود ۸۰۰ میلیارد تومان می‌شود که به قطعیت رسیده و با در نظر گرفتن تعدادی کارگاه که هنوز بدهی‌های آنها در دست بررسی است، مبلغ کل بدهی‌ها به هزار میلیارد تومان خواهد رسید.


حیدری ادامه داد: از ۸۰۰ میلیارد تومان بدهی با مراجعه و استفاده از قانون بخشودگی جرایم، می‌توانند ۱۶۹ میلیارد تومان آن را کسر کنند یعنی در مجموع ۱۶۹ میلیارد تومان مشمول بخشودگی جرایم می‌شود.


وی همچنین گفت: در اداره کل غرب تهران ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر تحت پوشش هستند که ۲۹۵ هزار نفر آنها شامل بازنشستگان می‌شوند. مدیر کل تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ  از معافیت 7درصدی جانبازان از پرداخت سهم بیمه خبر داد.

 ناهید حیدری درباره حمایت‌های سازمان تأمین اجتماعی از جانبازان گفت: این سازمان درخصوص جانبازان شاغل در نظر دارد معافیت 7 درصدی حق بیمه سهم بیمه پرداز که جانبازان هستند، را اجرایی کند. این قشر می‌توانند با ارائه گواهی جانبازی از طریق بنیادشهید و امور جانبازان و ایثارگران به شعبه ها و طی درخواستی از این معافیت استفاده کنند. وی افزود: بخش دولتی با توجه به اعتبارات پیش‌بینی شده مکلف است این 7درصد را پرداخت کند و در مراکز خصوصی هم این 7درصد به حساب بدهی دولت گذاشته می‌شود و دولت مکلف به پرداخت این سهم است.


وی درخصوص بازنشستگی جانبازان نیز ادامه داد: جانبازان می‌توانند با 20 سال سابقه کار درخواست بازنشستگی بدهند منوط بر اینکه شرط سنی برای خانم‌ها 45 سال و برای آقایان50 سال است، اما اگر جمع سوابق ارفاقی و سوابق اصلی جانباز 30سال شود، از شرط سنی نیز معاف می‌شود و می‌توانند درخواست بازنشستگی کنند. همچنین حیدری درخصوص ضریب‌های سنواتی که به این قشر تعلق می‌گیرد، گفت: در واقع این موضوع به 8 قسمت تقسیم می‌شود که بین 3 سال تا 10 سال حداقل و حداکثر استفاده از سنوات ارفاقی است که بین 20درصد تا بالای70درصد می‌توانند از این سنوات ارفاقی استفاده کنند، به‌عنوان نمونه افرادی که 20درصد جانباز هستند می‌توانند از 3 سال سوابق ارفاقی در سازمان تأمین اجتماعی استفاده کنند.


وی در ادامه گفت: دریافت و نحوه صدور غیرحضوری دفترچه درمان به گونه‌ای خواهد بود که هر قشری از جامعه به فراخور سواد دیجیتالی خود بتواند از آن استفاده کند و دفاتر درمانی خود را به‌صورت غیرحضوری در منزل خود دریافت کند، در واقع برای تعویض و تمدید دفترچه نیازی به مراجعه حضوری نخواهد بود و افراد می‌توانند با روش‌هایی که پیش‌بینی کردیم درخواست خود را ثبت کنند تا دفاتر درمانی تازه صادر شده یا تمدید شده در منازل تحویل‌شان شود، لازم به ذکر است در این برنامه جدید طرح تلفن گویا نیز تعبیه شده است که توضیحات بیشتری دراین خصوص ارائه نشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha