معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با بیان اینکه سالانه ۴۰ هزار ایرانی در حوادث مختلف جان خود را از دست می‌دهند، گفت: امروز شاهد رونمایی از شش بالگرد امدادی هستیم که با وجود مشکلات زیاد از جمله اعمال تحریم‌ها موفق به خریداری آنها شده‌ایم. این بالگردها دست دوم بوده و از کشورهای اروپایی خریداری شده‌اند.

مرگ سالانه ۴۰ هزار ایرانی در حوادث

سلامت نیوز:معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با بیان اینکه سالانه ۴۰ هزار ایرانی در حوادث مختلف جان خود را از دست می‌دهند، گفت: امروز شاهد رونمایی از شش بالگرد امدادی هستیم که با وجود مشکلات زیاد از جمله اعمال تحریم‌ها موفق به خریداری آنها شده‌ایم. این بالگردها دست دوم بوده و از کشورهای اروپایی خریداری شده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر علی صدرالسادات در مراسم افتتاح مرکز اورژانس هوایی کشور که امروز شنبه - پنجم خرداد در فرودگاه هوایی پیام کرج برگزار شد، اظهار کرد: سالانه ۴۰ هزار ایرانی در حوادث مختلف که عمده آن حوادث ناشی از تصادفات رانندگی است، جان خود را از دست می‌دهند.

وی ادامه داد: با وجود اقدامات صورت گرفته برای اصلاح جاده‌ها، ایمن‌سازی خودروها و ترویج فرهنگ رانندگی هنوز هم آمار مرگ و میر هموطنان در حوادث بالا است.  ایران جزو ۲۰ کشور بزرگ دنیاست که پهنه آن بیابان، کوه، دشت، ساحل و... را شامل می‌شود که همین ویژگی‌های جغرافیایی، ارائه خدمات امداد زمینی را با دشواری‌هایی مواجه می‌کند. به همین دلیل شرایط اقتضا می‌کند که امکانات اورژانس هوایی کشور افزایش یابد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، افزود: توسعه خدمات امداد هوایی در کشور در راستای اجرای طرح تحول سلامت انجام می‌شود. امروز نیز شاهد رونمایی از شش هلی کوپتر امدادی هستیم که علی رغم مشکلات زیاد از جمله اعمال تحریم‌ها موفق به خریداری آنها شده‌ایم.  این بالگردها دست دوم بوده و از کشورهای اروپایی خریداری شده‌اند.

معاون وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد اورژانس هوایی دنیا از این نوع بالگردها در امداد هوایی استفاده می‌کنند.  شاید این بالگردها به اندازه بالگردهای امدادی برخی کشورها به روز نباشند اما نیاز کشور در این حوزه را رفع می‌کنند.  بدون شک شش بالگرد جوابگوی نیاز کشور در بحث امداد هوایی نیست اما امیدواریم تعداد این بالگردها به زودی افزایش یابد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای افتتاح یک مرکز اورژانس هوایی کشور صبح امروز شنبه پنجم خرداد وارد البرز شد. وی در این مراسم از سه فروند بالگرد پیشرفته اورژانس هوایی رونمایی خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha