آب گازدار به اندازه آب معمولی به بدن آب رسانی می کند. این امر منطقی است چون آب گاز دارد فقط از ترکیب آب و حباب های گاز دی اکسید کربن بوجود آمده است.

آب گاز دار مفید است یا مضر ؟

سلامت نیوز: آب گازدار به اندازه آب معمولی به بدن آب رسانی می کند. این امر منطقی است چون آب گاز دارد فقط از ترکیب آب و حباب های گاز دی اکسید کربن بوجود آمده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سیمرغ، حتما تا به حال با خودتان فکر کرده اید که آیا مصرف آب گاز دار sparkling water برای بدنتان مفید است یا نه. آیا آب گازدار دندان های شما را از بین می برد؟ در مورد استخوان هایتان چطور؟ و آیا به اندازه آب معمولی بدنتان را هیدراته می کند؟

اگرچه تحقیقات زیادی در این زمینه انجام نشده اس اما مطالعات متعددی نشان داده اند که آب گازدار به اندازه آب معمولی به بدن آب رسانی می کند. این امر منطقی است چون آب گاز دارد فقط از ترکیب آب و حباب های گاز دی اکسید کربن بوجود آمده است.

این حباب ها ممکن است احساس سیری بیشتری به شما بدهد و یا مصرف زیاد آن منجر به اختلالات گوارشی شده و مقدار آبی که باید مصرف کنید را تحت تاثیر قرار دهد.یک مطالعه پزشکی ورزشی نشان داد افرادی که بعد از ورزش برای آبرسانی به بدن تمایلی به نوشیدن آب نداشتند از آب گاز دار استقبال می کنند. مطالعه ای دیگر نشان داده بود کودکانی که در خانه به نوشیدنی های گازدار دسترسی دارند بدنشان هیدراته تر از سایر کودکان است.

ولی این ادعا که می گوید آب گازدار کلسیم دندان ها و استخوان شما را از بین میبرد را چه کنیم؟

خبر خوب این است که هیچ شواهدی وجود ندارد که آب آشامیدنی روی سطح کلسیم بدن تاثیری بگذارد. شاید این باور غلط در سال 2006 در مطالعه ای که روی زنان سالمند انجام گرفت، رد شد . این مطالعه نشان داد زنان سالمندی که هر روز نوشابه مصرف  می کنند تراکم مواد معدنی استخوانی شان کمی کاهش پیدا می کرد ولی زنانی که آب گاز دار ساده بدون قند مصرف می کردند تغییری در غلظت مواد معدنی استخوانی شان مشاهده نشد.

بنابراین اگر از طرفداران مصرف آب گاز دار هستید می توانید با خیال راحت از نوشیدن آن لذت ببرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha