معاون بهداشت وزیر بهداشت ضمن ارائه آمار و ارقام مصرف سیگار در کشور و هشدار نسبت به روند افزایش استعمال قلیان در زنان، در عین حال از استفساریه خروج قهوه‌خانه‌ها از فهرست اماکن عمومی انتقاد کرد.

انتقاد معاون وزیر بهداشت از خروج قهوه خانه‌ها از شمول اماکن عمومی

سلامت نیوز:معاون بهداشت وزیر بهداشت ضمن ارائه آمار و ارقام مصرف سیگار در کشور و هشدار نسبت به روند افزایش استعمال قلیان در زنان، در عین حال از استفساریه خروج قهوه‌خانه‌ها از فهرست اماکن عمومی انتقاد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران ،دکتر علیرضا رئیسی در نشست خبری وزارت بهداشت که به مناسبت هفته دخانیات برگزار شد، با انتقاد از طرح استفساریه خروج قهوه‌خانه‌ها از فهرست اماکن عمومی گفت: اگر این اماکن خصوصی تلقی شوند کارشناسان بهداشت محیط نیز حق ورود به آن را ندارند.

با توجه به اینکه مصرف مواد دخانی در اماکن عمومی ممنوع است، این استفساریه مطرح شده تا به این ترتیب صورت مسأله پاک شود. هر بار مصرف قلیان معادل پنج تا ۱۰ پاکت سیگار است. استشمام دود آن نیز برابر با مصرف پنج تا ۱۰ نخ سیگار است. به‌دلیل وجود مواد آروماتیک موجود در تنباکو و همچنین بنزن، جذب این مواد از پوست براحتی انجام می‌شود.

او افزود: استفساریه اماکن عمومی و خصوصی برای جدا کردن مراکزی مانند زندان‌ها، پادگان‌ها و وزارت اطلاعات از فهرست اماکن عمومی تدوین شده است اما این گروه کاربرد آن را به قهوه‌خانه‌ها مرتبط کردند. قانون رفتارساز است اما جریمه‌های تخلف از قوانین مربوط به دخانیات بسیار ناچیز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha