سخنگوی وزارت بهداشت از ابلاغ آیین نامه‌ای به بیمارستان‌های خصوصی، خیریه و عمومی غیردولتی و الزام آنها به تامین تجهیزات مورد نیاز بیماران در داخل بیمارستان خبر داد و گفت: بر این اساس این بیمارستان‌ها مکلفند لوازم و تجهیزات مورد نیاز بیماران را بر اساس قیمت‌های مصوب درج شده در سایت اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت تهیه و از ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان اکیدا خودداری کنند.

خرید لوازم پزشکی توسط بیماران در بیمارستان‌های خصوصی ممنوع شد

سلامت نیوز: سخنگوی وزارت بهداشت از ابلاغ آیین نامه‌ای به بیمارستان‌های خصوصی، خیریه و عمومی غیردولتی و الزام آنها به تامین تجهیزات مورد نیاز بیماران در داخل بیمارستان خبر داد و گفت: بر این اساس این بیمارستان‌ها مکلفند لوازم و تجهیزات مورد نیاز بیماران را بر اساس قیمت‌های مصوب درج شده در سایت اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت تهیه و از ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان اکیدا خودداری کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر ایرج حریرچی در نشست خبری وزارت بهداشت با اشاره به ابلاغ آئین‌نامه‌ای درباره الزام بیمارستان‌های خصوصی، خیریه و عمومی غیردولتی به تامین و تهیه تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیماران در داخل بیمارستان گفت: کلیه بیمارستان‌های کشور اعم از دولتی، خصوصی، خیریه و عمومی غیردولتی ملزم به تامین و تهیه تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیماران در داخل بیمارستان برای خدمات تشخیصی و درمانی و همچنین عدم ارجاع بیمار به خارج از بیمارستان شده‌اند. باید توجه کرد تا پیش از تاریخ ۵ خرداد ماه این موضوع منحصر به بیمارستان‌های دولتی بود، اما در حال حاضر برای سایر بیمارستان‌ها هم اجرا می‌شود.

وی افزود: این اقدام برای افزایش رضایت بیماران و جلوگیری از گران‌فروشی و حذف روابط ناسالم مالی و همچنین اطمینان خاطر از بکارگیری تجهیزات با اصالت و ایمن برای بیماران انجام شده است. طبق این بخشنامه بیمارستان‌های خصوصی، خیریه و عمومی غیردولتی مکلفند لوازم و تجهیزات مورد نیاز بیماران را بر اساس قیمت‌های مصوب درج شده در سایت اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت تهیه و در داخل بیمارستان در اختیار بیماران قرار دهند و از ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان اکیدا خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha