سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶

تب فوتبال و دیدن رقابت‌های جام جهانی 2018 حدود 16 روز دیگر آغاز می‌شود و مشتاقان بسیاری منتظر شروع این رقابت‌ها هستند. رقابت‌هایی كه در سال‌های قبل،گاهی از محل‌های تجمع مردم همچون سینماها، كافه‌ها، رستوران‌ها و ... نیز پخش می‌شد تا خانواده‌ها در كنار هم لذت بیشتری از تماشای فوتبال ببرند.

تماشای «قهوه خانه ای» فوتبال!

سلامت نیوز:تب فوتبال و دیدن رقابت‌های جام جهانی 2018 حدود 16 روز دیگر آغاز می‌شود و مشتاقان بسیاری منتظر شروع این رقابت‌ها هستند. رقابت‌هایی كه در سال‌های قبل،گاهی از محل‌های تجمع مردم همچون سینماها، كافه‌ها، رستوران‌ها و ... نیز پخش می‌شد تا خانواده‌ها در كنار هم لذت بیشتری از تماشای فوتبال ببرند.

 به گزارش سلامت نیوزبه نقل از قانون،با این حال برخی حساسیت‌ها در سال‌های اخیر سبب شده كه به نمایش فوتبال در اماكن تجمع مردم واكنش نشان داده شود و چند روز قبل نیز در خبری به نقل از رییس پلیس تهران گفته شد كه حتی كافه‌ها نیز اجازه پخش بازی‌های جام جهانی را ندارند. موضوعی كه واكنش‌های بسیاری را میان كاربران در شبكه‌های اجتماعی برانگیخت و بسیاری افراد از این تصمیم رییس پلیس پایتخت متعجب شدند.

تصمیمی كه دیروز از سوی مركز اطلاع رسانی پلیس پایتخت تكذیب شد و این مركز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «در پی انتشار مطلبی به نقل از سردار رحیمی، رییس پلیس پایتخت در خصوص ممنوعیت پخش مسابقات فوتبال جام‌جهانی در کافی‌شاپ‌ها و قهوه‌خانه‌ها با تکذیب این خبر تاکید می‌شود که پخش مسابقات فوتبال جام جهانی در کافی‌شاپ‌ها و قهوه‌خانه‌ها تابع ضوابط و مقررات صنفی است و پلیس مخالفتی با آن ندارد».

پخش بازی‌های فوتبال در اماكنی مانند كافه‌ها یا قهوه خانه‌ها در سال های اخیر با استقبال زیاد شهروندان مواجه شده و به نظر می رسد با آغاز رقابت‌های جام جهانی، بازار قهوه خانه‌ها و كافه‌ها برای تماشای رقابت‌های فوتبال نیز داغ شود. با این حال ، موضوع اكران مسابقات فوتبال در سالن‌های نمایش و سینماها هنوز تكلیفش مشخص نیست و با آنكه درباره این اكران نیز پلیس اعلام كرده بود مخالفتی ندارد اما همچنان برخی فعالان و تصمیم گیران در حوزه سینما با این موضوع مخالفت‌های جدی دارند.

این در حالی است كه در سال‌های قبل پخش رقابت‌های فوتبال در سینماها با استقبال مردم مواجه شده و توانسته بود فضای خوبی را میان شهروندان ایجاد كند. برخی اماكن همچون برج میلاد نیز در سال های گذشته به نمایش رقابت‌های فوتبال پرداختند اما به علت‌های نامعلوم، به یك‌باره پخش مسابقات فوتبال در آن ممنوع شد. موضوع پخش بازی‌های فوتبال در سینماها و اماكن تجمع مردم، آنجا اهمیت بیشتری پیدا می كند كه سال‌هاست ورود خانواده‌ها به ورزشگاه‌ها برای تماشای رقابت های ورزشی با ممنوعیت مواجه بود؛ درحالی‌كه تماشای فوتبال در سینماها و دیگر اماكن عمومی می‌تواند تمرین و سرآغاز خوبی برای رفع ممنوعیت‌های حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها نیز باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha