سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲
کد خبر: 245085

شیر سرد برای کودکان مضر است. این نوشیدنی مفید وقتی سرد به کودک خورانده می شود باعث بروز مشکلاتی می شود که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

چرا شیر سرد برای کودک مضر است؟

سلامت نیوز: شیر سرد برای کودکان مضر است. این نوشیدنی مفید وقتی سرد به کودک خورانده می شود باعث بروز مشکلاتی می شود که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان، خانواده‌های زیادی با شیر خوردن کودکشان مشکل دارند و در اغلب موارد کودکشان با خوردن شیر دچار اسهال می‌شود. یکی از مهم‌ترین دلایل ابتلا به اسهال در کودکانی که نوشیدنی‌های سرد به ویژه شیر می‌خورند، کاهش انرژی معده و اختلال در عملکرد این عضو است. وقتی شما شیر را از یخچال درمی‌آورید و آن را به کودکتان می‌دهید و او بی‌وقفه آن را می‌نوشد، حجم زیادی از شیر سرد وارد معده می‌شود و معده پیش از آن که مشغول هضم و جذب آن شود ،بخش زیادی از انرژی‌اش را به دلیل سردی شیر از دست می‌دهد پس انرژی کمتری برای هضم و جذب آن ذخیره می‌کند.

یکی از بهترین روش‌ها برای بهبود عملکرد اندام‌های داخلی و تقویت انرژی کودک، استفاده از نقاط رفلکسولوژی در کف دست و پای کودک است. هر یک از این نقاط در دست یا پای کودک به یکی از ارگان‌ها و اندام‌های بدن او مرتبط است و ماساژ این نقاط می‌تواند تاثیر زیادی در تقویت میزان انرژی در آن عضو و تقویت آن به کمک مریدین‌های مربوط به هر عضو باشد. برای مثال وقتی نقطه معده را روی دست کودک (زیر انگشت شست و نزدیک به مچ دست) با کمک ماساژ فشاری تحریک می‌کنیم، به بهبود عملکرد این عضو کودک کمک خواهیم کرد. این روش را می‌توان با مشاوره متخصص طب سوزنی یا طب چینی برای دیگر اعضای بدن کودک مانند مثانه، شش‌ها و روده‌ها نیز به کار برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha