یک محقق و پژوهشگر طب سنتی از تأثیر چشمگیر برخی شربت‌ها در از بین بردن عفونت‌های بدن خبر داد.

آنتی‌بیوتیکی طبیعی برای نابودی عفونت‌های بدن

سلامت نیوز:یک محقق و پژوهشگر طب سنتی از تأثیر چشمگیر برخی شربت‌ها در از بین بردن عفونت‌های بدن خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران؛ شربت هلو حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱ ، B۲ ، B۳ ، B۶، کلسیم، فسفر، آهن، سدیم، پتاسیم، منیزیم، گوگرد، منگنز، مس، پروتئین، ازت، پکتین و اسید سیتریک و مالیک است.

برای بررسی خواص شربت هلو و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است، با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.


مهم‌ترین خواص شربت هلو

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص شربت هلو اظهار کرد: این شربت بینایی را تقویت و از خشکی چشم و ابتلا به آب مروارید جلوگیری می‌کند؛ شربت هلو نقش مؤثری در تقویت استخوان‌ها، دندان‌ها و سیستم عصبی دارد.

وی درباره خواص دیگر شربت هلو بیان کرد: این شربت به علت داشتن ویتامین‌های A ، C و E خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد، بنابراین بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه سرطان‌های سینه، ریه و روده محافظت می‌کند؛ شربت هلو خاصیت آنتی‌بیوتیکی بالایی دارد؛ مصرف مرتب این شربت موجب از بین رفتن عفونت‌های بدن می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: شربت هلو تأثیر چشمگیری در شادابی و جوان‌سازی پوست دارد و از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند؛ این شربت برای زنان باردار مفید است و موجب تقویت عضلات قلب می‌شود.

عظمایی تأکید کرد: شربت هلو نقش مؤثری در تقویت معده و بهبود زخم معده دارد؛ این شربت یبوست را از بین می‌برد و برای مبتلایان به بواسیر (هموروئید) هم مفید است.

وی یادآور شد: شربت هلو به علت داشتن آهن برای مبتلایان به کم‌خونی مناسب است؛ این شربت به رفع بی‌اشتهایی کودکان کمک شایانی می‌کند.

نابودی عفونت‌های بدن با شربت هلو/ شربت هلو؛ آنتی‌بیوتیکی طبیعی
مواد لازم برای تهیه ۲ لیتر و نیم شربت هلو

هلو                                      ۲ کیلوگرم

عسل یا شکر                       ۸۰۰ گرم تا یک کیلوگرم

وانیل                                  یک سوم قاشق چای‌خوری

آب                                      ۲ لیوان

آب لیموترش تازه               ۲ قاشق مرباخوری‌
طرز تهیه شربت هلو

-نخست هلوها را به خوبی بشویید و هسته آنها را هم جدا کنید؛ سپس آن‌ها را در مخلوط‌کن بریزید.
- عسل و آب را به مواد مخلوط شده اضافه کنید.
- شربت آماده شده را در یخچال بگذارید تا خنک شود یا آن را داخل لیوان بریزید و ۲ تکه یخ و چند قطره آب لیمو ترش تازه به آن اضافه و میل کنید؛ البته اگر روزه‌داران قصد داشته باشند این شربت را در وعده افطار میل، نباید به آن یخ اضافه کنند.
- شربت هلو را می‌توان همراه با شکر هم تهیه کرد البته ارزش غذایی شربت هلو با عسل بیشتر است؛ برای این منظور باید هلو‌ها را پس از شستن و جدا کردن هسته آنها خُرد و آب را هم به آنها اضافه کنید.
- مخلوط هلو‌ها و آب را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد؛ در انتهای جوشیدن شکر را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید.
- پس از خاموش کردن اجاق گاز، وانیل و آب لیمو ترش تازه را به سایر مواد بیفزایید سپس مواد را خوب هم بزنید تا شربت قوام بیاید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha