گروهی از متخصصان تغذیه در یک مطالعه جدید ادعا کرده‌اند که بیشتر مکمل‌های ویتامین بی‌تاثیر هستند.

محققان:بیشتر مکمل‌های ویتامین بی‌تاثیر هستند

سلامت نیوز:گروهی از متخصصان تغذیه در یک مطالعه جدید ادعا کرده‌اند که بیشتر مکمل‌های ویتامین بی‌تاثیر هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بیشتر افراد مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی را در رژیم‌های غذایی خود گنجانده‌اند هرچند، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد شناخته‌شده‌ترین این مکمل‌ها در حقیقت بی خاصیت هستند.

بررسی انجام گرفته روی داده‌های موجود در فاصله سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ نشان می‌دهد که بسیاری از مولتی ویتامین‌های شناخته شده همچون ویتامین C، ویتامین D و مکمل‌های کلسیم هیچ فایده‌ای برای سلامت افراد ندارند. همچنین شواهدی مبنی بر اینکه مصرف آن‌ها خطر بیماری قلبی-عروقی، حمله قلبی، سکته مغزی یا حتی مرگ را کاهش می‌دهد، وجود ندارد.

یکی از محققان ارشد این مطالعه از دانشگاه تورنتو گفت: در بررسی‌های انجام گرفته به تاثیرات مثبت ناچیزی از پرمصرف‌ترین مکمل‌ها دست پیدا کردیم که افراد از آن‌ها مصرف می‌کنند. همچنین مصرف مولتی ویتامین‌ها، ویتامین C، ویتامین D و مکمل‌های کلسیم درصورتیکه ضرری نداشته باشند فایده‌ای هم برای سلامتی ندارند.

با این حال این متخصصان می‌گویند تعداد محدودی از این مکمل‌ها همچون اسید فولیک و ویتامین‌های B می‌توانند در کاهش خطر بیماری قلبی-عروقی و سکته مغزی نقش داشته باشند.

به گزارش ساینس الرت، همچنین در این آزمایش ویتامین‌های A، B۱، B۲، B۳، B۶، B۹، C، D و کاروتن، کلسیم، آهن، روی، منیزیم و سلنیوم مورد بررسی قرار گرفتند. بررسی‌ها نشان داد برخی از ویتامین‌ها از مابقی مکمل‌ها مفیدتر هستند. به طور مثال "روی" (زینک) در درمان سرماخوردگی تاثیرگذارتر است که گاهی اوقات ویتامین C این ویژگی را ندارد.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha