گوهردهی با اعلام مشخص شدن علت بیماری گوارشی در کلاردشت از ترخیص بیماران بستری شده به علت این عارضه خبر داد.

روشن شدن علت بیماری گوارشی در کلاردشت

سلامت نیوز:گوهردهی با اعلام مشخص شدن علت بیماری گوارشی در کلاردشت از ترخیص بیماران بستری شده به علت این عارضه خبر داد.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرزاد گوهردهی  مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در طول 24 ساعت گذشته روند مراجعه بیماران مبتلا به بیماری گوارشی در شهرستان کلاردشت رو به کاهش بوده است،  گفت: همه بیماران مراجعه کننده پس از انجام اقدامات درمانی لازم به  صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند و اکنون هیچ مورد بستری در بیمارستان نداریم.

وی در خصوص آخرین وضعیت وقوع بیماری گوارشی در شهرستان کلاردشت تصریح کرد: علیرغم اینکه روند مراجعه این گونه بیماران رو به کاهش است، اما این بیماری در صورت رعایت نکردن کامل بهداشت فردی از سوی بیماران و خانواده‌های آن‌ها قابل انتقال است.
علت بروز بیماری گوارشی گوارشی کلاردشت

گوهردهی  با اشاره به اینکه تظاهر بیماری در بیماران مراجعه کننده به صورت بیماری گوارشی با علائم خفیف است، شیوع ویروسی به نام نوروویروس را علت بیماری دانست و اظهارکرد: این ویروس از راه دهان و از طریق مصرف آب و غذای آلوده منتقل می‌شود  همچنین از طریق دست و تماس با سطوح آلوده به ویروس مانند دستگیره، در و تلفن امکان انتقال وجود دارد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر رعایت بهداشت فردی تاکید کرد و گفت:  شستن دست‌ها، جوشاندن آب آشامیدنی و ضدعفونی کردن سبزیجات و میوه‌های تازه در پیشگیری از این بیماری را موثر است.

                                                                                                                                     
                                                                                   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha