با گذشت روزها و فاصله گرفتن از انتشار خبر آزار و اذیت جنسی گروهی از دانش‌آموزان در مدرسه‌ای در غرب تهران، واكنش‌ها به این موضوع همچنان ادامه دارد اما حالا با احتیاط بیشتری از آنچه در این مدرسه رخ داد، صحبت می‌شود و كلمه «تجاوز» به نسبت دو روز اول انتشار خبر، رنگ باخته است.

لایحه حمایت از حقوق كودكان به صحن مجلس آمد

سلامت نیوز: با گذشت روزها و فاصله گرفتن از انتشار خبر آزار و اذیت جنسی گروهی از دانش‌آموزان در مدرسه‌ای در غرب تهران، واكنش‌ها به این موضوع همچنان ادامه دارد اما حالا با احتیاط بیشتری از آنچه در این مدرسه رخ داد، صحبت می‌شود و كلمه «تجاوز» به نسبت دو روز اول انتشار خبر، رنگ باخته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اعتماد،«هنوز مداركی برای اثبات این اتهام به دست نیامده، اما قرار است دانش‌آموزان به پزشكی قانونی معرفی شوند تا از لحاظ جسمی و روانی مورد معاینه قرار گیرند. اتهام این مرد تاكنون فقط ترغیب و تشویق به فساد و فحشاست و مداركی كه باعث ثبت اتهام جدید در پرونده شود به دست نیامده است. درهمین حال یك منبع آگاه انتظامی نیز گفت دانش‌آموزان ادعایی مبنی بر وقوع تجاوز ندارند.»

با این حال اصل موضوع آزار و اذیت دانش‌آموزان به عنوان موضوعی محرز تلقی می‌شود و فارغ از اینكه حكم قضایی در خصوص جزییات آن، چه باشد، همچنان انگشت اتهام به سوی آموزش و پرورش نشانه رفته است. یكی از نمایندگان مجلس خبر داد كه جلسه ویژه‌ای در كمیسیون اصل ٩٠ برای رسیدگی به این موضوع برگزار می‌شود. بهرام پارسایی به ایسنا گفته است: «حادثه اخیر در مدرسه پسرانه غرب تهران باعث جریحه‌دار شدن افكار عمومی شده و كمیسیون اصل ۹۰ به دنبال پیگیری و شفاف شدن این اتفاق است.

مجلس در هفته آینده تعطیل است، ولی به دلیل اهمیت موضوع از هیات رییسه كمیسیون درخواست جلسه فوق‌العاده كردم كه این جلسه احتمالا شنبه (امروز) تشكیل خواهد شد.» او می‌گوید كه جدا از شفاف شدن این پرونده در قوه قضاییه، مجلس خواهان ارایه توضیحات از آموزش و پرورش است: «طبیعتا وقوع این حادثه آن هم در مكانی مثل مدرسه كه مامن فرزندان دلبند مردم عزیزمان بوده و دارای حرمت است به‌شدت نگران‌كننده و غیرقابل بخشش است.

البته شخص خاطی قطعا مجازات می‌شود، اما كسانی كه در انتصاب مدیران با مسوولیت برخورد نكرده و كاهلی كرده‌اند و مسوولان بی‌توجه بخش نظارتی در هر رده‌ای باید پاسخگو باشند و این برخورد صرفا محدود به شخص خاطی یا مدیر بی‌تفاوت نمی‌شود چرا كه حداقل گزینش افراد در مدارس مستلزم دقت بیشتر با نگرشی كارشناسانه است. باید با عوامل و سهل‌انگاران این‌گونه حوادث و موارد ناپسند به‌گونه‌ای برخورد شود كه التیامی بر زخم جامعه، خانواده و كودكان آسیب‌دیده‌شان باشد به هر حال این حادثه دغدغه و نگرانی زیادی را برای همه مردم خصوصا والدین دانش‌آموزان ایجاد كرده است كه امیدواریم با جدیت و تدبیر بتوان اعتماد از دست رفته را جبران كرد.»

بخش دیگری از مجلس هم در تلاش است تا به بهانه این اتفاق لایحه معوق‌مانده حمایت از حقوق كودكان را دوباره به جریان بیندازد. محمدرضا بادامچی، نماینده مردم تهران و عضو كمیسیون اجتماعی مجلس در صفحه توییتر خود نوشت: ‌«بالاخره با پیگیری‌ها و تلاش‌های بسیار، در روزهای گذشته، لایحه حمایت از حقوق كودكان، از كمیسیون قضایی به صحن آمد. پیگیری‌ها را ادامه می‌دهیم تا این لایحه، هرچه زودتر در دستور كار جلسه علنی قرار گیرد. امیدوارم با تصویب آن، از تضییع حقوق كودكان و آزار آنان از جمله آزار جنسی كم شود.»


عضو كمیسیون اجتماعی مجلس: «بالاخره با پیگیری‌ها و تلاش‌های بسیار، در روزهای گذشته، لایحه حمایت از حقوق كودكان، از كمیسیون قضایی به صحن آمد. پیگیری‌ها را ادامه می‌دهیم تا این لایحه، هرچه زودتر در دستور كار جلسه علنی قرار گیرد. امیدوارم با تصویب آن، از تضییع حقوق كودكان و آزار آنان از جمله آزار جنسی كم شود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha