یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
کد خبر: 245386

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به لزوم ساماندهی وضعیت تالاب‌های کشور بیان کرد: تامین حقابه تالاب‌ها برای احیای آنها در دستور کار ویژه دولت قرار گرفته است تا از تولید گرد و غبار محلی در مناطق مختلف کشور جلوگیری شود.

اولویت کنترل گردوغبار با احیای تالاب‌ها

سلامت نیوز:معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به لزوم ساماندهی وضعیت تالاب‌های کشور بیان کرد: تامین حقابه تالاب‌ها برای احیای آنها در دستور کار ویژه دولت قرار گرفته است تا از تولید گرد و غبار محلی در مناطق مختلف کشور جلوگیری شود.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان، حمید ظهرابی ادامه داد: امسال با تاکید رئیس‌جمهوری مبنی بر حفظ و احیای تالاب‌ها، حقابه آنها تامین می‌شود. بسیاری از تالاب‌های کشور در انتهای حوضه‌های آبخیز قرار دارد و برخی بهره‌برداران بالادستی به حقابه تالاب‌ها تعدی می‌کنند.
او ادامه داد: امسال یک کارگروه ملی به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری و دبیری سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور برای پیگیری برنامه‌های احیای تالاب‌ها تشکیل شده است. جلب مشارکت مردم برای جریان‌سازی‌های اجتماعی و توسعه فعالیت‌های بومی و محلی با هدف تامین حقابه تالاب‌ها نیز در دستور کار قرار دارد. 
  معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط‌زیست همچنین در مورد نقش مهم تالاب‌ها در اکوتوریسم عنوان کرد: در سایه مدیریت جامع زیست‌محیطی از تالاب‌ها و سرمایه‌گذاری ادارات میراث فرهنگی می‌توان از ظرفیت‌های گردشگری تالاب‌ها استفاده کرد. 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha