اداره کل پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: در فروردین ماه امسال156نفر برای دریافت مجوز سقط درمانی (جسمانی) به مراکز پزشکی قانونی این استان مراجعه کردند که 78 نفر از آنان مجوز سقط درمانی را دریافت کردند.

78 مجوز سقط درمانی در فروردین صادر شد

سلامت نیوز: اداره کل پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: در فروردین ماه امسال156نفر برای دریافت مجوز سقط درمانی (جسمانی) به مراکز پزشکی قانونی این استان مراجعه کردند که 78 نفر از آنان مجوز سقط درمانی را دریافت کردند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، شمار مراجعه کنندگان برای سقط درمانی در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته (1396) با 143 مورد 9 درصد افزایش یافته است.


به گزارش سازمان پزشکی قانونی کشور مرجع رسیدگی به درخواست و صدور مجوزهای قانونی یا سقط جنین درمانی است؛ بر همین اساس در سال 1392 فهرست مصادیق قطعی سقط درمانی برای مراکز پزشکی قانونی استان ها ارسال شد.


براساس قانون، مجوز سقط درمانی تنها در صورت داشتن شرایط خاص برای مادر باردار صادر می شود که مهمترین آن سن بارداری کمتر از 19 هفته است.
علاوه بر سن بارداری باید وجود ناهنجاری در جنین که بعد از تولد موجب حرج مادر شود و یا بیماری مادر به نحوی که ادامه بارداری برای او خطر جانی به همراه داشته باشد توسط سه پزشک متخصص به تایید برسد تا پزشکی قانونی نسبت به صدور مجوز اقدام کند بنابر این، این تصور که تمام ناهنجاری‌های موجود در جنین و یا هر بیماری مادر به صدور مجوز سقط می انجامد تصوری کاملا نادرست است زیرا تنها ناهنجاری‌های جنینی که موجب حرج مادر شود و یا بیماری‌هایی که در صورت ادامه بارداری برای مادر خطر جانی به همراه داشته باشد به صدور مجوز منجر خواهد شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha