یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
کد خبر: 245733

هتلی که برای چند روز تفریح و رسیدن به آرامش در آن اقامت می‌کنید، می‌تواند شما را بیمار کند.

آلوده‌ترین گوشه‌های هتل‌ها را بشناسید

سلامت نیوز: هتلی که برای چند روز تفریح و رسیدن به آرامش در آن اقامت می‌کنید، می‌تواند شما را بیمار کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، این ادعایی است که محققان آن را مطرح کرده‌اند. به گفته آن‌ها، حتی هتل‌های 5 ستاره گران‌قیمت در گوشه‌وکنارشان باکتری‌ها و آلودگی‌های فراوانی را جا داده‌اند و اگر قبل از استفاده از برخی امکانات هتل‌ها، خودتان برای تمیزکردنشان پیش‌قدم نشوید، احتمال بیمارشدنتان در روزهای پایانی این سفر، بالا می‌رود.
 
کنترل تلویزیون
کلیدهای کوچکی که با کمکشان تلویزیون را روشن یا کانال‌های آن را عوض می‌کنید، خانه امنی برای باکتری‌‌ها و آلودگی‌ها هستند.
این کلیدها که توسط همه مهمانان هتل لمس می‌شوند، آنقدر آلوده هستند که می‌توانند ما را به عفونت‌های تنفسی یا بیماری‌های دستگاه گوارش دچار کنند. به همین دلیل، بهتر است وقت رسیدن به هتل، قبل از هر کار، کلیدهای تلفن، کنترل تلویزیون، کولر یا چراغ‌ها را با یک پنبه الکلی تمیز کنید.
 
فرش اتاق
فرشی که کف اتاق شما پهن‌شده، حتی اگر هر روز جارو شود، یکی از آلوده‌ترین نقاط هتل است. لابه‌لای پرزهای این فرش، میلیون‌ها باکتری هوازی زندگی می‌کنند که می‌توانند شما را به بیماری‌های گوارشی و تنفسی دچار کنند.
اگر جوراب‌هایتان را روی فرش می‌گذارید و فردای آن روز دوباره آن‌ها را می‌پوشید، یا اگر وسایل بازی فرزندتان را روی فرش می‌چینید و از او می‌خواهید روی زمین بازی کند، باید انتظار مبتلا‌شدن به بیماری‌های مختلف را هم داشته باشید.
 
بالش
حتی در لوکس‌ترین هتل هم، تن به استفاده از بالش بدون روکش یک‌بار مصرف ندهید. بالش‌ها، خانه امنی برای باکتری‌ها هستند و وقتی سروصورتتان را روی آن‌ها قرار می‌دهید، زمینه را برای بیمارشدنتان فراهم می‌کنید. برای کم‌کردن ابتلا به بیماری‌هایی که استفاده از وسایل آلوده عمومی زمینه شیوعشان را فراهم می‌کنند، بهتر است قبل از سفررفتن، از داروخانه یک بسته روکش یک‌بار مصرف ارزان‌قیمت برای بالش و تشکتان بخرید.
 
منوغذا
بعد از انتخاب‌کردن غذایتان در رستوران هتل، حتما دست‌هایتان را با آب و صابون بشویید. منوهایی که در رستوران‌ها دست‌به‌دست می‌شوند، از آلوده‌ترین وسایلی هستند که می‌توانید با آن‌ها تماس داشته باشید. بررسی‌هایی که در مورد سطح آلودگی وسایل رستوران‌ها انجام‌شده، نشان می‌دهد در ورودی، زنگ‌های روی میز، منو غذا و ظرف‌های نمک، فلفل و سس از آلوده‌ترین وسایلی هستند که در این مکان‌ها قرارگرفته‌اند.
 
کمد لباس
چیدن لباس‌ها در کمدهای هتل و قراردادن حوله‌ها و وسایل شخصی در آن، یکی دیگر از راه‌هایی است که احتمال بیمارشدنتان در روزهای سفر را افزایش می‌دهد. کمدهای تاریک و مرطوب، باکتری‌های متعددی را در خود جا می‌دهند و تماس وسایل شخصی شما با محیط این کمدها، می‌تواند بیمارتان کند. به همین دلیل، بهتر است قبل از سفررفتن، یک بسته کاور پلاستیکی یک‌بار مصرف بخرید و حوله‌ها و لباس‌خواب‌هایتان را قبل از آویزان‌کردن در کمدها، زیر این کاورها بگذارید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha