دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹
کد خبر: 245764

استفاده از درمان‌های خانگی برای درمان آکنه به جای روش‌های درمانی استاندارد عواقب جدی برای افراد دارد.

رایج‌ترین راه درمان جوش که تو زرد از آب درآمد

سلامت نیوز:استفاده از درمان‌های خانگی برای درمان آکنه به جای روش‌های درمانی استاندارد عواقب جدی برای افراد دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛  کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند استفاده از خمیر دندان برای از بین بردن آکنه صورت می‌تواند سبب خشک شدن پوست، تحریک آن و حتی تشدید این عارضه شود.

سال‌هاست افراد برای از بین بردن جوش و خشک کردن آن، مصرف خمیر دندان را توصیه می‌کنند اما این ماده که حاوی انواع مواد شیمیایی است، درعوض خشک کردن جوش به پوست آسیب می‌رساند.


خمیر دندان پوست راخشک، آکنه را تحریک می‌کند و حتی راه نفوذ باکتری‌های موجود درسطح پوست به لایه‌های درونی را هموار می‌کند.
خمیردندان‌ها از موادی، چون پراکسید هیدروژن، پودرسودا و خمیردندان‌های طعم دار از اسانس طعم میوه‌های مختلف تشکیل شده‌اند و می‌توانند سبب سوختن پوست صورت شوند.


خمیر دندان پس از باز شدن برای بار اول در معرض تماس با هوا و بدنه مسواک قرار می‌گیرد و جاذب انواع باکتری می‌شود به همین دلیل استفاده از آن بر روی آکنه اشتباه است.


کارشناسان توصیه می‌کنند در صورت مشاهده آکنه حتی از دوران نوجوانی فرد تحت نظارت پزشک قرار بگیرد تا علت بروز آکنه صورت در او شناسایی شود، مصرف دارو، پماد‌های موضعی و محلول‌های درمانی می‌تواند سبب کاهش آکنه شود.


درکنار درمان‌های دارویی، مصرف مواد غذایی سالم شامل انواع میوه و سبزیجات تازه، پرهیز از خوردن مواد غذایی شیرین، پرچرب و سرخ شدنی، خودداری از عصبانیت و استرس و شرکت در کلاس‌های مدیتیشن و یوگا، انجام ورزش منظم، استحمام روزانه با میزان استاندارد آب و تعویض ملحفه و روبالشتی‌ها به شکل هفتگی و نوشیدن به میزان کافی آب در طی روز نقش به سزایی در داشتن پوستی صاف و بدون جوش داشته باشد.

منبع:dailymail


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha