پس از آنکه رئیس سازمان اورژانس اجتماعی کشور خبر تلخ تجاوز به یک کودک افغانستانی ساکن خمینی‌شهر از سوی سه مرد را که گفته می‌شود ایرانی بوده‌اند، رسانه‌ای کرد،نامه‌‌ای در پایگاه اطلاع‌رسانی سیدمحمدجواد ابطحی، نماینده این شهر منتشر شد که بسیاری را متعجب کرد و واکنش‌های فراوانی را برانگیخت.

نماینده خمینی‌شهر: اسلام به ما دستور داده است که حق ندارید اخبار تجاوز را پخش کنید/ اصلا معلوم نیست تجاوز صورت گرفته

سلامت نیوز: پس از آنکه رئیس سازمان اورژانس اجتماعی کشور خبر تلخ تجاوز به یک کودک افغانستانی ساکن خمینی‌شهر از سوی سه مرد را که گفته می‌شود ایرانی بوده‌اند، رسانه‌ای کرد،نامه‌‌ای در پایگاه اطلاع‌رسانی سیدمحمدجواد ابطحی، نماینده این شهر منتشر شد که بسیاری را متعجب کرد و واکنش‌های فراوانی را برانگیخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، او در این نامه صراحتا از انوشیروان محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی کل کشور، می‌خواهد که رئیس اورژانس اجتماعی کشور را به دلیل رسانه‌ای کردن موضوع و سوء استفاده رسانه‌های ضد انقلاب از کار برکنار کند.

خبرگزاری پانا به دنبال انتشار این نامه و واکنش‌‌های منفی گسترده به آن، با این نماینده اصولگرا و عضو جبهه پایداری گفت‌و‌گو کرده است و از چرایی نگارش آن از او پرسیده است

آنچه می‌خوانید مشروح این گفت‌و‌گو است:

آقای ابطحی، شما نامه‌ای نوشتید و خواستار عزل رئیس اورژانس اجتماعی کشور به دلیل افشای تجاوز به کودک حدود شش ساله افغانستانی شدید، این اقدام در حیطه اختیارات نمایندگی است؟ بر اساس قانون اساسی نماینده حق اظهارنظر در تمام موارد را دارد اما درخواست عزل نیز شامل اختیارات نمایندگی شما می‌شود؟

مقام مافوق او (رئیس اورژانس اجتماعی کشور) آقای محسنی بندپی (رئیس سازمان بهزیستی کشور) از دوستان خوب ما در مجلس هشتم است و بنده را می‌شناسد و دغدغه مرا نیز درک می‌کند. در ضمن من همان شب هم در روزنامه 19 خرداد دیدم که اقای جعفری (رئیس سازمان اورژانس اجتماعی کشور) اظهارات خود را تکذیب کرد و گفت که رسانه‌ها این اظهارات را به من نسبت داده‌اند.

یعنی اصل ماجرا چیز دیگری بوده و ایشان به نوعی از مواضع خود کوتاه آمد. واقعیت مطلب این است هرکسی در جایگاه خودش باید اظهارنظر کند و بداند چه می‌گوید. اگر ایشان رئیس سازمان اورژانس اجتماعی کشور نبود من مشکلی با حرف‌هایش نداشتم.

این طبیعی است که رئیس اورژانس اجتماعی کشور در حیطه اختیارات خود درباره مسئله‌ای که اتفاق افتاده اظهارنظر کند و پاسخ سوالات را بدهد.

نه، نه، هیچ رسانه‌ای از ایشان سوالی نکرده است ، ایشان خودش این مسئله را رسانه‌ای کرد. اصلا خبری نبود. بحث من این است که مخصوصا در زمینه مسائل اخلاقی و آبروی افراد باید به تبعات امنیتی موضوع دقت کرد. من نمی‌گویم مجازات نکنند بلکه باید متجاوز را به اشد مجازات رساند. ما خودمان مقید به این هستیم، خود من در مجلس هشتم طرح تشدید مجازات را دادم که رسانه‌های ضد انقلاب مانند صدای آمریکا عکس من را زدند و نوشتند قاتل!

من تشدید مجازات را برای این مسائل اخلاقی درخواست کردم. حادثه‌ای رخ داده بود که ما خودمان درخواست تشدید مجازات این قبیل جرائم را کردیم، اما بحث من این است که آموزه‌های دینی و اسلام به ما می‌گوید که در این مسائل خیلی خیلی با احتیاط وارد شویم. شما می‌دانید اثبات زِنا یا لواط چگونه است؟

بله، می‌دانم.

پس می‌دانید اثبات زِنا یا لواط در اسلام کاری بسیار سخت است اما اگر اثبات هم بشود مجازاتش وحشتناک است تا قبح کار از بین نرود. شما ببینید یک سلسله اخبار منتشر شد که مثلا این دختر (دختر افغانستانی که مورد تجاوز 3 مرد قرار گرفته است) این‌طور شد، آتنا چنان شد، ستایش چنین شد، فلانی فلان شد، مدرسه غرب تهران هم آن‌طور شد.

اورژانس اجتماعی باید آسیب شناسی اجتماعی کند، اصلا کارش همین است. به نظرتان بهتر نبود به جای نوشتن این نامه و درخواست عزل رئیس اورژانس اجتماعی کشور، درخواست اولویت قراردادن لایحه رسیدگی به حقوق کودکان را ارائه می‌کردید؟

بله، خود ما هم دنبال آن موضوع هستیم.

یعنی درخواست در اولویت قرار گرفتن این موضوع را کرده‌اید؟

نه، خانم سلحشوری (نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون امید) به دنبال آن است.

حرف من این است که اصولا این اخبار تا اثبات نشده‌اند نباید منتشر شود. شما به عنوان یک خبرنگار الان می‌روید و یک نفر به شما یک تهمتی می‌زند؛ آیا به محض اینکه تهمت به شما زد و این پخش شد، دیگر شما می‌توانید آن‌را جمع کنید؟

مثلا می‌توانید بگویید که آقا اشتباه اسمی بوده؟

به قول معروف تا «شلوار حقیقت به نصفه بیاید، دروغ تمام فضا را گرفته»، یعنی نمی‌شود دیگر آن‌را جمع کرد به ویژه در این قبیل مسائل که اسلام به عنوان دین برتر به ما دستور داده که شما حق ندارید این اخبار را پخش کنید.

داستان حضرت علی (ع) در این مورد را شنیده‌اید؟ آمدن به پیغمبر خدا گفتند که یا رسول‌الله یک زن و مردی رفتند داخل یک خانه، خلیفه دوم بلند شد که برود، پیغمبر خدا گفت که نه، بنشین. ایشان حضرت علی را فرستاد، حضرت علی چشم‌هایش را بست و وارد خانه شد و با صدای بلند گفت که «یاالله» و در همان زمان آن افراد فرار کردند.

ایشان بعد از این اتفاق آمد نزد پیغمبر خدا و گفت که یا رسول‌الله من زمانی که چشمانم را باز کردم هیچ فردی را در آن خانه ندیدم. این یعنی حضرت علی کار اشتباهی کرد؟

آقای ابطحی این کودک خردسال بوده، مورد متفاوت است با مثال حضرت علی که گفتید.

نه، ببینید، ما می‌خواهیم بگوییم اصلا معلوم نیست تجاوز صورت گرفته باشد.

خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری معتبر کشور به نقل از پزشکی قانونی نوشتند که تجاوز تایید شده است و ازاله بکارت صورت گرفته است.

یعنی بچه کوچک را به طرق مختلف نمی‌شود رفع بکارت کرد؟ فقط باید تعرض جنسی صورت گرفته باشد؟ من رشته تحصیلی‌ام حقوق است، من حقوق‌دان هستم؛ بنابراین می‌دانم نظر پزشکی قانونی برای قاضی حجت نیست.

اما مادر بچه خردسال افغانستانی می‌گوید که کودک را وقتی پیدا می‌کنند به بیمارستان می‌برند و در آنجا به اتاق عمل برده می‌شود چون خونریزی داشته است.

هرچیزی وارد بشود خونریزی ایجاد می‌کند، من نباید این‌ها را رسانه‌ای کنم، اگر بر اساس ورود «شیشه پپسی» بوده باشد چه؟

اگر به قول شما چنین هم باشد که گزارش پزشکی قانونی چیز دیگر می‌گوید، بازهم تعرض به این کودک خردسال صورت گرفته است.

پس تعرض است، کودک‌آزاری است. ما از کودک‌آزاری حتی به صورت روحی هم ناراحتیم چه برسد به جسمی اما این مورد را که هنوز ثابت نشده است، چرا می‌گویید؟

من حقوقی صحبت می‌کنم، من خیلی با این مسائل مشکل دارم. مثلا همین مسئله مدرسه غرب تهران اول گفتند 40 دانش‌آموز بعد گفتند 16 دانش‌آموز بعد شد 7 تا الان هم شد هیچی.

پس شفاف‌سازی چه می‌شود؟

چرا در زمینه برجام به دنبال شفاف‌سازی نیستید؟

شما مدام به آقای ظریف از مجلس می‌گویید که محرمانه را بگویید.

بله، باید بگوید، دستور رهبری است، اصل 75 قانون اساسی است، قانون اساسی این‌را به ما می‌گوید. قانون اساسی می‌گوید معاهدات بین‌المللی باید به مجلس تقدیم شود.

همین تناقض است آقای ابطحی. چطور است که شما در مسئله برجام خواستار شفافیت هستید اما در مورد این موضوع می‌گویید فلان شخص چون شفاف‌سازی کرده باید برکنار شود؟

الان که این مسئله را نداریم، شما رشته‌ات حقوق نیست و من باید با شما بحث کنم.

من دانشجوی حقوقم.

پس تمام دیگر، خودت می‌دانی.

نه نمی‌دانم.

ببینید رهبری دیدار داشته با مسئولان در زمینه آسیب‌های اجتماعی کجا گفتند همه چیز را بگویید؟

اما در زمینه مدرسه غرب تهران به واسطه رسانه‌ای شدن موضوع رهبر معظم انقلاب دستور اکید دادند که با بانیان برخورد قاطع شود. ایشان نگفتند کسی که خبر را منتشر کرده است، برکنار یا مجازات کنید.

بله باید برخورد شود. حالا رفته‌اند برخورد کنند؟ باید با تجاوزی که صورت گرفته است برخورد کنند اما الان تجاوز صورت نگرفته است. شاکی ندارد.

در زمینه همان مدرسه غرب تهران هم خود بچه‌ها حاضر نشدند بروند آزمایش. به اندازه‌ای که فیلم مستهجن نشان داده و دعوت به مشروب‌خواری کرده و به فساد فراخوانده که این‌ها هم جرم است باید مجازات شود اما اگر لواط باشد آن جداست و حدشرعی دارد.

آقای ابطحی اما...

باید بروم. دیگر زیادی‌ات شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • parsa ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
    0 0
    من واقعا متاسفم برای چنین فردیکه در جایگاه نماینده مردم نشسته ورود به این چنین واقعه ای در صلاحیت قوه قضایه است نه یک نماینده ایشان فقط می توانند قضایا را پیگیری نمایند نه اظهار نظر و حتی صدور حکم (رئیس اورژانس اجتماعی) چنین پیگیری از طرف ایشان باید از طرف قوه قضایه پیگیری شود تا علل حمایت ایشان از متجاوزین مشخص شود.