چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸
کد خبر: 246011

محققان دانشگاه استنفورد آمریکا سیستم محاسباتی ابداع کرده اند که با تقلید فرآیند طبیعی تطابق چشم انسان می تواند پیر چشمی را با کیفیت بینایی دوره جوانی تصحیح کند.

تصحیح پیرچشمی با کیفیت بینایی جوانی

سلامت نیوز: محققان دانشگاه استنفورد آمریکا سیستم محاسباتی ابداع کرده اند که با تقلید فرآیند طبیعی تطابق چشم انسان می تواند پیر چشمی را با کیفیت بینایی دوره جوانی تصحیح کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا از پایگاه اینترنتی یورک الرت، قدرت تطابق چشم انسان با افزایش سن کاهش می یابد و به پیرچشمی یا پرسبیوپی (presbyopia) منجر می شود. تطابق روندی است که چشم از طریق تغییر کوژی (تحدب) عدسی، قدرت دید خود را تغییر می‌دهد تا با تغییر فاصله‌ها بتواند تصویر واضحی از یک شیء داشته باشد.
همه افراد با افزایش سن به درجاتی از پیرچشمی مبتلا می شوند و توانایی چشم آنها برای مشاهده اشیای نزدیک کاهش می یابد.
گزینه های زیادی برای حل این مشکل وجود دارد اما اغلب این روش ها نمی توانند کیفیت بینایی دوره جوانی را بازگردانند.
اما محققان یاد شده سیستمی ابداع کردند که به طور خودکار این مکانیزم را تصحیح می کند.
این سیستم که Autofocals نامیده می شود، با ترکیب داده های دریافتی از ردیاب های چشمی و یک حسگر عمقی، واکنش طبیعی چشم در زمینه تطابق را تقلید و سپس لنزهای قابل تنظیم را به طور خودکار تنظیم می کند.
محققان این سیستم جدید را در کنفرانس و نمایشگاه بین المللی SIGGRAPH 2018 که 12 تا 16 آگوست (21 تا 25 مرداد) در ونکوور کانادا برگزار می شود، به نمایش خواهند گذاشت.
در این کنفرانس و نمایشگاه سالانه دستاوردهای متخصصان، دانشگاهیان و مبتکران در زمینه گرافیک کامپیوتر و فناوری های تعاملی به نمایش گذاشته می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha