یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴
کد خبر: 246095

یک متخصص زنان، زایمان و نازایی گفت: ۳۵ درصد افرادی که در سن باروری هستند از طریق بیماری‌های عفونی دچار نازایی می‌شوند.

تغییر سبک زندگی، موثر در ناباروری‌ها

سلامت نیوز:یک متخصص زنان، زایمان و نازایی گفت: ۳۵ درصد افرادی که در سن باروری هستند از طریق بیماری‌های عفونی دچار نازایی می‌شوند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ابتکار ، جلیل پاک‌روش با حضور در یک برنامه رادیویی، با بیان اینکه ۳۵ درصد افرادی که در سن باروری هستند از طریق بیماری‌های عفونی دچار نازایی می‌شوند و به روش درمانی «IVF» نیاز پیدا می‌کنند، گفت: آگاهی دادن و درمان، نیاز افراد را تا حد زیادی به IVF کاهش می دهد.

انسان در بازه‌ای سنی تمایل به داشتن فرزند دارد اما زمان محدودی را برای داشتن بچه در نظر می‌گیرد و ممکن است با این کار زمان و فرصت اصلی باروری را از دست بدهد. فرزنددار شدن نباید هدف و مسئله اصلی باشد بلکه مسئله اصلی ما سلامت جسمی و روانی موجودی است که با ما زندگی می‌کند. وی ادامه داد: در سال‌هایی که درمان ناباروری را تجربه کردم، افرادی بودند که پس از درمان و بچه‌دار شدن از یکدیگر جدا شدند.

همچنین افرادی را دیدم که بعد از ۳۷ سال بچه‌دار شدند و استحکام زندگی آنها بیشتر شد بنابراین مهم‌ترین مساله، روان و ارتباط زوجین با یکدیگر است. این متخصص زنان، زایمان و نازایی در ادامه مطرح کرد: عواملی مانند تغییر سبک زندگی و الگوی مصرف‌گرایی و شهرنشینی از جمله عواملی است که در ناباروری افراد تاثیر گذاشته است. در گذشته مردم زندگی سالم‌تری داشتند، اما الان زمینه‌های نازایی تغییر کرده و اثرات آن مخرب‌تر و فرصت باروری بسیار کوتاه شده است. متاسفانه عقیده مردم نیز به «دیر باروری» رفته است؛ چراکه تصور می‌کنند تکنولوژی این مشکلات را حل خواهد کرد و بنابراین زمان خود را از دست می‌دهند.

این متخصص زنان و زایمان تاکید کرد: باید بدانیم تکنولوژی نمی‌تواند تمام خواسته‌های ما را برطرف کند و سختی‌های زندگی تغییر نمی‌کنند، بلکه فقط تغییر شکل می‌دهند. مردم باید بدانند که زایمان کردن فقط یک کار فیزیولوژیکی نیست، تربیت بچه از اهمیت بیشتری برخوردار است بنابراین قبل از بچه‌دار شدن باید روی رفتار و کردار خود کار کنند تا بتوانند بچه‌های خوبی را به جامعه تحویل دهند. پاکروش تاکید کرد: امروزه با پیشرفت تکنولوژی با ایجاد کمترین شکاف در بدن و از طریق وسایل مجهز به دوربین جراحی‌های کم تهاجم انجام میشود. در این روش آسیب کمتری به بیمار وارد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha