وزارت کشاورزی ژاپن، مناقصه و فروش گندم از کانادا را به‌دلیل آلوده بودن به گندم‌های تراریخته یا دستکاری شده ژنتیکی معلق کرد.

ژاپن واردات گندم کانادا را به‌دلیل آلودگی به تراریخته معلق کرد

سلامت نیوز:وزارت کشاورزی ژاپن، مناقصه و فروش گندم از کانادا را به‌دلیل آلوده بودن به گندم‌های تراریخته یا دستکاری شده ژنتیکی معلق کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم ،وزارت کشاورزی ژاپن روز جمعه مناقصه و فروش گندم از کانادا را به‌دلیل آلوده بودن به گندم‌های تراریخته یا دستکاری شده ژنتیکی در استان البرتا معلق کرد.

یک مقام وزارت صنایع ژاپن در این باره گفت: "ما فروش گندم کانادا را معلق می‌کنیم تا زمانی که تایید کنیم که گندم کانادا که ژاپن خریداری می‌کند، فاقد GMO است."

براساس گزارش آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا (CFIA)، گندم‌هایی در نزدیکی یک جاده روستایی در آلبرتا کشف شد که به‌دلیل استفاده از "سم علف‌کش رانداپ کمپانی مونسانتو"  گندم‌ها مورد استفاده قرار نگرفت و معدوم شد.

 

مونسانتو، غول شیمیایی کشاورزی امریکا، در سال 1998 شروع به آزمایش گندم تراریخته مقاوم به علف‌کش گلایفوسایت در کانادا کرد اما در سال 2004 پس از مخالفت‌های گسترده متوقف شد.

کشف گندم GMO که توسط مونسانتو در مزرعه‌ای در ایالت واشنگتن توسعه یافته است، باعث شد ژاپن و کره جنوبی دو سال پیش، واردات برخی از گونه‌های گندم ایالات متحده را متوقف کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha