دبیر اجرایی هجدهمین کنگره آسیایی داروسازی بالینی و نهمین همایش داروسازی بالینی ایران با اشاره به دو عامل تاثیرگذار در بروز بیماری‌های قلبی، گفت: بیماران مبتلا به مشکلات قلبی باید به شدت از خوددرمانی بپرهیزند.

بیماران قلبی خوددرمانی نکنند

سلامت نیوز:دبیر اجرایی هجدهمین کنگره آسیایی داروسازی بالینی و نهمین همایش داروسازی بالینی ایران با اشاره به دو عامل تاثیرگذار در بروز بیماری‌های قلبی، گفت: بیماران مبتلا به مشکلات قلبی باید به شدت از خوددرمانی بپرهیزند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، دکتر مهدی رجبی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی در آستانه برگزاری هجدهمین کنگره آسیایی داروسازی بالینی و نهمین همایش داروسازی بالینی ایران، اظهار کرد: این همایش به صورت داخلی طی 9 سال اخیر به طور مداوم برگزار شده و هدف از آن آموزش، ارتقای ارتباطات، برگزاری کارگاه‌های علمی و آموزشی برای داروسازان و پزشکان است ولی تفاوت این دوره با دوره‌های قبلی این بوده که امسال به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود و بورد داروسازان بالینی از کشورهایی همچون کره‌ جنوبی، ژاپن و تایلند و کشورهای دیگر در آن شرکت می‌کنند.

وی افزود: بورد داروسازی بالینی آسیا 25 عضو از کشورهای دیگر دارد که ایران، تایوان، چین، اندونزی نیز از دیگر کشورها در آن به شمار می‌روند که از ایران بنده و دکتر فرشاد هاشمیان عضو این بورد هستیم و به غیر از ایران که دو عضو و آمریکا 5 عضو در این بورد دارد، سایر کشورها فقط یک و یا دو عضو دارند.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی ادامه داد: این کنگره برای اولین بار در ایران برگزار می‌شود و 21 سال سابقه جهانی داشته و هدف آن ارتقاء ارتباطات و تعامل به ویژه با کشورهای آسیای شرقی و مرکزی است و همه اعضای این بورد صاحب‌نظر بوده و صاحبان برنامه‌های اجرایی و عملی مهم بوده‌اند.

دبیر اجرایی هجدهمین کنگره آسیایی داروسازی بالینی و نهمین همایش داروسازی بالینی ایران بیان کرد: در این کنگره مباحث علمی، بالینی و کارگاه‌های بالینی در مورد آخرین یافته‌ها و درمان‌های درمان جدید برای بیماری‌های رایج از جمله مشکلات قلبی، عفونی، تنقسی و غیره برگزار می‌شود.

رجبی اضافه کرد: در مورد مشکلات قلبی امروزه از اشتباهات رایج خود درمانی افراد است و این مسئله پیشگیری از آن حائز اهمیت است همچنین بعد از سرطان مشکلات قلبی و عروقی و سکته‌ها عامل اصلی مرگ بیشتر مردم جهان از جمله ایرانی‌ها به شمار می‌رود.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی بیان کرد: نحوه زندگی، نوع غذا و فعالیت فیزیکی در بروز بیماری‌های قلبی بسیار مهم است به طوری که در کشورهای حوزه مدیترانه که اصول تغذیه بهتری دارند بیماری‌های قلبی آمار کمتری را به خود اختصاص می‌دهد و حتی این آمار در مقایسه با کشورهای پیشرفته نیز در آنها کمتر است.

رجبی با بیان اینکه میانگین سنی افراد مبتلا به مشکلات قلبی و عروقی نسبت به گذشته کاهش یافته است، گفت: فعالیت فیزیکی و کیفیت زندگی دو اصل مهم در زمینه پیشگیری از بیماری‌های قلبی است و افراد باید بر اساس شرایط سنی این دو مساله را به شدت مد نظر قرار دهند.

وی تاکید کرد: همچنین بیماران مبتلا به مشکلات قلبی باید به شدت از خوددرمانی بپرهیزند و اگر پزشک در یک زمان برایشان دارو تجویز کرد از مصرف آن در بازه‌های زمانی طولانی بدون مشورت پزشک خودداری کنند و طبق دستور پزشک برای چکاب‌های نیاز و مطرح شده به پزشک معالج در زمانهای تعریف شده مراجعه کنند و از خوددرمانی و تکرار دارو بدون نظر پزشک خودداری کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha