سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 246261

آهن برای تولید هموگلوبین، ماده ای در گلبول های قرمز خون که آنها را قادر به حمل اکسیژن در سراسر بدن می کند، عنصری کلیدی است. رخوت یکی از عوارض جانبی اصلی ناتوانی سلول ها در دریافت اکسیژن کافی است.

مکمل‌هایی برای افزایش سطوح انرژی

سلامت نیوز: آهن برای تولید هموگلوبین، ماده ای در گلبول های قرمز خون که آنها را قادر به حمل اکسیژن در سراسر بدن می کند، عنصری کلیدی است. رخوت یکی از عوارض جانبی اصلی ناتوانی سلول ها در دریافت اکسیژن کافی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصر ایران، همه ما گاهی اوقات که صبح از خواب بیدار می شویم با احساس خستگی بیش از حد معمول مواجه بوده و هر ساعتی از روز طولانی‌تر از روزهای دیگر به نظر می رسد. اما اگر این روزها با تکرر بیشتری رخ دهند و در روند زندگی عادی شما اختلال ایجاد کنند، جای نگرانی وجود دارد.

به گزارش "پاپ شوگر"، اگر سطوح انرژی بر روحیه، انگیزه، و احساس عمومی بهزیستی شما تاثیر منفی می گذارد و یک اختلال خلق و خوی زمینه ای در این زمینه نقشی ندارد، شما می توانید مصرف مکمل های تقویت کننده انرژی را برای رهایی از این شرایط مد نظر قرار دهید.

منیزیم

منیزیم یکی از مهم‌ترین و فراوان‌ترین مواد معدنی در بدن انسان است و به عملکردهای مهم روزانه ما کمک می کند. در مورد سطوح انرژی، منیزیم نه تنها در متابولیز گلوکز به انرژی نقش دارد، بلکه سوخت مورد نیاز عضلات را نیز با تامین اکسیژن کافی فراهم می کند.

از منابع غذایی خوب برای منیزیم می توان به اسفناج، ماهی، دانه های کدو تنبل، شکلات تلخ، بادام، کفیر، و ماست اشاره کرد.

آهن

آهن برای تولید هموگلوبین، ماده ای در گلبول های قرمز خون که آنها را قادر به حمل اکسیژن در سراسر بدن می کند، عنصری کلیدی است. رخوت یکی از عوارض جانبی اصلی ناتوانی سلول ها در دریافت اکسیژن کافی است. با افزایش مصرف آهن می توانید سطوح انرژی پایین خود را نیز بهبود ببخشید.

از بهترین منابع غذایی برای آهن می توان به زردآلو، کنگر فرنگی، نخود، بادام هندی، تخم مرغ و گوشت قرمز اشاره کرد.

جینسینگ

جینسینگ حاوی آداپتوژن هایی است که به گیرنده های استرس و اضطراب بدن کمک می کند، از این رو فشارهای روزمره زندگی تاثیر منفی کمتری روی شما خواهد داشت. استرس و اضطراب از عواملی هستند که می توانند سطوح انرژی بدن انسان را کاهش دهند.

جینسینگ به اشکال مختلف مانند چای، قرص و پودر در دسترس است.

جینکو بیلوبا

جینکو بیلوبا با گشاد کردن رگ های خونی و پیرو آن افزایش جریان خون به بهبود شرایط گردش خون کمک می کند. در همین راستا، امکان دسترسی گلبول های قرمز حاوی اکسیژن به نقاط مختلف بدن فراهم شده و انرژی مورد نیاز آن را تامین می کنند.

جینکو بیلوبا در اشکال مختلف مانند قرص، کپسول، تنتور و چای غنی شده در دسترس است.

ویتامین B12

این ویتامین به عنوان بخشی کلیدی در تولید و اندازه گلبول های قرمز حامل اکسیژن که انرژی مورد نیاز تک تک سلول های بدن انسان را تامین می کنند، شناخته می شود. ویتامین B12 عملکردهای متابولیک بدن را در سطح سلولی تنظیم می کند، به این معنی که غذاهای مصرفی ما به صورت درست متابولیز شده، مواد مغذی درست به مکان های درست ارسال می شوند و برای اهداف درست، مانند تامین انرژی، مورد استفاده قرار می گیرند.

از بهترین منابع غذایی برای ویتامین B12 می توان به جگر گاو، ماهی سادرین، ماهی خالمخالی، گوشت گوسفند، پنیر فتا، تخم مرغ، و مخمر تغذیه ای اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha