سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
کد خبر: 246273

حتما شما هم پیش از این از متخصصان طب سنتی در مورد ترکیب‌کردن برخی از خوراکی‌ها شنیده بودید. از نظر آن‌ها خوردن ماست با شیره انگور، مصرف پنیر با گردو و... می‌تواند به حفظ سلامت شما کمک کند. اما انگار تنها متخصصان طب سنتی نیستند که ترکیب‌کردن خوراکی‌ها با یکدیگر را توصیه می‌کنند.

این خوراکی‌ها را با هم بخورید

سلامت نیوز: حتما شما هم پیش از این از متخصصان طب سنتی در مورد ترکیب‌کردن برخی از خوراکی‌ها شنیده بودید. از نظر آن‌ها خوردن ماست با شیره انگور، مصرف پنیر با گردو و... می‌تواند به حفظ سلامت شما کمک کند. اما انگار تنها متخصصان طب سنتی نیستند که ترکیب‌کردن خوراکی‌ها با یکدیگر را توصیه می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، محققانی که در حوزه تغذیه پژوهش می‌کنند هم معتقدند که مصرف هم‌زمان برخی از موادغذایی، می‌تواند تاثیرات مثبت آن‌ها را چندبرابر کرده و مانع تاثیرگذاری منفی‌شان بر بدن شود.
 
جلوگیری از سرطان
سیب و توت‌فرنگی
چند عدد توت‌فرنگی را با تکه‌های سیب در مخلوط‌کن بریزید و ترکیبی که از آن‌ها درست‌شده را میل کنید. توت‌فرنگی وقتی با سیب همراه می‌شود، یک بمب ضدسرطان را می‌سازد. به گفته محققان، برای بیشترکردن تاثیر ضدسرطان این میوه‌ها، می‌توانید انگور و انار را هم به آن‌ها اضافه کنید و با چند تکه گردو، خاصیت این معجون را چندبرابر کنید.
 
جلوگیری از بیماری‌های قلبی
نودل با کلم بروکلی
اگر حوصله یا وقت غذا درست‌کردن ندارید، به جای خالی‌کردن بسته نودل در بشقابتان، آن را با کلم بروکلی سرو کنید. پختن بروکلی تنها چند دقیقه از شما وقت می‌گیرد و در مقابل، باعث می‌شود که ناهار کربوهیدراتی شما، زمینه را برای چاق یا بیمارشدنتان فراهم نکند. اگر به این ترکیب، کمی روغن زیتون و گوجه‌فرنگی خُردشده هم اضافه کنید و با فلفل دلمه تکه‌شده طعم‌دارش کنید، می‌توانید مطمئن شوید که تنها در 10دقیقه، یک ناهار ضدسرطان حاضر کرده‌اید و با خوردنش احتمال دچار شدنتان به بیماری‌های قلبی را کمتر کرده‌اید.
 
افزایش انرژی
اگر بدنتان کمبود آهن داشته باشد احتمالا در طول روز بیشتر احساس خستگی می‌کنید. در حالی‌که با مصرف پیاز، می‌توانید به جذب بهتر آهن در بدنتان کمک کنید. حالا اگر نخودسبز که به پاک‌سازی بدنتان کمک می‌کند را با پیاز تفت داده‌شده و چند تکه سیب‌زمینی ترکیب کنید، یک بشقاب غذای انرژی‌بخش پیش‌رویتان قرار خواهد گرفت.
 
حفظ سلامت قلب
چای سبز و آب‌لیمو
به جای ترکیب‌کردن چای سبز و نبات، روی این نوشیدنی چند قطره آب‌لیموی تازه بچکانید. محققان می‌گویند زنانی که هر روز این ترکیب را مصرف می‌کنند، کمتر به بیماری‌های قلبی-عروقی دچار می‌شوند و سیستم گوارش بدنشان بهتر فعالیت می‌کند.
 
کاهش علائم PMS
کنجد و ماهی قزل‌آلا
زنانی که از دوره طولانی و سخت سندرم پیش از قاعدگی رنج می‌برند، می‌توانند با مصرف بیشتر ماهی قزل‌آلا و کنجد، نشانه‌های آزاردهنده قبل از قاعدگی را کمتر کنند. با مصرف این ترکیب، بخش قابل‌توجهی از نیاز روزانه بدنتان به ویتامین D تامین خواهد شد و این ویتامین زمینه را برای کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی فراهم خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha