عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از تشکیل کمیسیون پزشکی برای اعزام دانش آموزان شین آبادی به خارج از کشور خبر داد.

تعلل سازمان برنامه در عمل به تعهدات خود در قبال دانش آموزان شین آبادی

سلامت نیوز:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از تشکیل کمیسیون پزشکی برای اعزام دانش آموزان شین آبادی به خارج از کشور خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،رسول خضری  در مورد روند درمان دانش آموزان شین آبادی با اشاره به سوختگی شدید 12 نفر از این کودکان، گفت: درمان دانش آموزان زیر نظر تیم درمانی به سرپرستی محمدجواد فاطمی با جدیت در حال انجام و پیگیری است.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه از تشکیل کمیسیون پزشکی برای اعزام این دانش آموزان به خارج از کشور خبر داد و با اشاره به حضور خود در این جلسه به عنوان عضو ناظر، افزود: امروز کمیسیون پزشکی به ریاست سرپرست تیم درمان و با حضور رییس تیم جراحی و 12 دانش آموز به همراه والدین آنها در محل بیمارستان حضرت فاطمه زهرا تهران تشکیل و با بررسی اسناد و مدارک پزشکی در مورد اعزام آنها تصمیم گیری می شود.

وی با تاکید بر اینکه تیم درمان دانش آموزان شین آبادی جزو اساتید برتر کشور در حوزه جراحی پلاستیک هستند، یادآور شد: نهایت اهتمام خود را برای ادامه روند درمان دانش آموزان به کار خواهیم برد؛ البته درمان سوختگی زمان بر است و حتی برخی تا پایان عمر باید تحت درمان باشند و در مورد این نوع سوختگی ها پایان درمان نداریم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری تعهد سازمان برنامه و بودجه برای کمک سالانه یک میلیارد تومان به بیمارستان حضرت فاطمه زهرا جهت روند درمان دختران شین آبادی، گفت: در سال 93 مقرر شد سالانه این کمک اختصاص یابد اما متاسفانه این مبلغ تنها سال اول اختصاص یافت و طی این سال ها به فراموشی سپرده شد.

خضری ادامه داد: به شدت از بی تفاوتی سازمان و برنامه و بودجه گلایه و انتظار داریم سازمان به تعهدات خود عمل کند و یک میلیارد را بابت هزینه سنگین سوختگی و درمان دختران شین آباد به بیمارستان پرداخت کند زیرا انجام خدمات درمانی در توان بیمارستان نیست.

بیمه ها از درمان پرهزینه سوختگی حمایت نمی کنند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم، با بیان اینکه بیمه ها از درمان پرهزینه سوختگی حمایت نمی کنند از کمبود تخت سوختگی در کشور انتقاد و تصریح کرد: باید نسبت به واردات پانسمان های سوختگی نوین و مدرن به کشور اقدام کرد و همچنین بیمه ها حمایت لازم را از بیماران سوختگی داشته باشند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس دهم، با یادآوری اینکه هزینه های بالای درمان سوختگی باعث شده بیمارستان ها تمایلی به راه اندازی تخت سوختگی نداشته باشند، گفت: درآمدزایی آن برای پزشکان به صرفه نیست در این رابطه می طلبد دولت و بیمه ها حمایت لازم را داشته باشند.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha