یک متخصص پوست‌ و‌ مو با بیان اینکه ویروس تبخال از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود، بیان کرد: اگر فردی سالانه بیش از 3 الی 4 بار به تبخال مبتلا شود باید به پزشک مراجعه کند زیرا این علامت نشان دهنده ضعف سیستم ایمنی بدن است.

چه زمانی برای تبخال باید به پزشک مراجعه کنیم؟

سلامت نیوز:یک متخصص پوست‌ و‌ مو با بیان اینکه ویروس تبخال از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود، بیان کرد: اگر فردی سالانه بیش از 3 الی 4 بار به تبخال مبتلا شود باید به پزشک مراجعه کند زیرا این علامت نشان دهنده ضعف سیستم ایمنی بدن است.

به گزارذش سلامت نیوز به نقل از آنا،دکتر هوشنگ احسانی، متخصص پوست‌ و‌ مو  درباره بروز تبخال در افراد، گفت: تبخال یک بیماری ناشی از ویروس تبخال است که از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود. در واقع هیچ فردی به صورت ژنتیکی دارای سابقه ابتلا به تبخال نیست و حتما این ویروس از فرد آلوده به وی منتقل شده است که ممکن است فرد در دوران کودکی یا نوزادی دچار این ویروس شده باشد.

وی با بیان اینکه ویروس تبخال به صورت ضایعات ترشح‌دار در فرد بروز می‌یابد، افزود: درمان تبخال کنترل شونده است یعنی درمان یا از بروز مجدد تبخال پیشگیری می‌کند و یا مانع از بروز بیماری به صورت شدید می‌شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه ویروس تبخال قابل درمان و ریشه کنی نیست، تصریح کرد: زمانیکه ویروس از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود، ویروس درون بدن شخص باقی می‌ماند و در صورت کاهش قدرت سیستم ایمنی منجر به بروز تبخال می‌شود یعنی ممکن است فردی دچار ویروس تبخال شود اما به دلیل عدم تضعیف سیستم ایمنی به تبخال مبتلا نشود.

احسانی یادآور شد: ابتلای سالانه 3 الی 4 بار به تبخال امری طبیعی است و نیاز به مراجعه به پزشک ندارد اما اگر فردی بیش از این تعداد به تبخال دچار شد باید برای بررسی علت و تقویت سیستم ایمنی بدن به پزشک مراجعه کند.

وی در خصوص روش‌های کنترل ویروس تبخال، بیان کرد: ویروس تبخال به کمک داروهای موضعی و خوراکی قابل کنترل است.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha