رئیس هجدهمین کنگره آسیایی داروسازی بالینی و نهمین همایش داروسازی بالینی ایران، با اشاره به افزایش آمار ابتلا به بیماری آسم در سال‌های اخیر گفت: استفاده از سموم کشاورزی، اسپری‌های مختلف مانند انواع خوشبوکننده‌ها و آلودگی هوا از دلایل این مساله است.

مصرف سموم کشاورزی و خوشبوکننده ها از دلایل افزایش آسم است

سلامت نیوز: رئیس هجدهمین کنگره آسیایی داروسازی بالینی و نهمین همایش داروسازی بالینی ایران، با اشاره به افزایش آمار ابتلا به بیماری آسم در سال‌های اخیر گفت: استفاده از سموم کشاورزی، اسپری‌های مختلف مانند انواع خوشبوکننده‌ها و آلودگی هوا از دلایل این مساله است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر خیرالله غلامی روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه این کنگره ها اظهار داشت: کنترل آسم بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه هر حمله آسم می‌تواند منجر به مرگ برای بیمار شود.
استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: درمان آسم تنها استفاده از اسپری و چند پاف زدن نیست و بیماران باید تحت نظر پزشک متخصص باشند.
وی درباره این کنگره نیز گفت: این کنگره از امروز سی‌ام خردادماه آغاز شده است و تا اول تیر ماه سال جاری در سالن همایش‌های بین‌المللی رازی ادامه می یابد؛ این نخستین بار است که ایران میزبان این کنگره بین المللی با این شاخص در حوزه بالینی است.
غلامی با اشاره به اینکه برگزاری این کنگره در واقع راه را برای برگزاری کنگره های پیش رو باز خواهد کرد، افزود: مهمانان این کنگره از کشورهای آلمان، انگلیس، آمریکا، کانادا، چین، سنگاپور، اندونزی، فیلیپین، هند، مالزی، تایلند، امارات، عربستان، پاکستان، ویتنام، نپال و نیجریه هستند که برخی از این شرکت کننده ها در قالب سمپوزیوم و برخی در قالب پوستر مطالب خود را ارائه می‌کنند.


استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: برگزاری این کنگره نیازهای محققان، متخصصان داروسازی و دانشجویان را در گستره وسیع نوآوری‌ها در حوزه دارودرمانی، داروسازی بالینی و آموزش داروسازی تامین می‌کند.
غلامی بیان داشت: این کنگره دارای هفت سخنرانی اصلی، 24 سخنرانی 20 دقیقه ای و 40 کارگاه آموزشی است و موضوعات گذشته، حال و آینده آموزش داروسازی و مراقبت دارویی توسط اساتید برجسته در این کنگره مورد بحث و گفت‌و‌گو قرار می‌گیرد.
رئیس نهمین همایش داروسازی بالینی ایران افزود: در این کنگره تازه‌های درمانی در مورد استئوپروز، استئوآرتریت، نقرس، استروک، بیماری های چربی خون، آسم و ام اس بررسی خواهد شد و جدیدترین مباحث در این زمینه مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.
وی عنوان کرد: مهارت ارتباطی داروسازان، نحوه انجام آزمون‌های رایج در مطالعات بالینی، کنترل درد در سرطان، تلفیق دارویی و ژن درمانی ازجمله دیگر مباحث مورد گفت‌و‌گو در این کنگره است.


غلامی با بیان اینکه تاکنون 240 چکیده مقاله به منظور ارائه به صورت فرمت شفاهی و پوستر به دبیرخانه کنگره واصل شده است، خاطر نشان کرد: این کنگره نوعی دستاورد ملی تلقی می شود و در همه زمینه‌های علمی، فرهنگی و اقتصادی می‌تواند نتایج پرباری را به همراه داشته باشد و راه را برای برگزاری کنگره های تخصصی مشاوره هموار سازد.
وی در ارتباط با موضوع آسم اظهار داشت: این بیماری به دلایل مختلفی همچون استفاده از سموم در کشاورزی، اسپری‌های مختلف اعم از انواع خوشبو کننده‌ها در محیط های زندگی و آلودگی هوا افزایش یافته است.
نهمین همایش داروسازی بالینی ایران و هجدهمین کنگره آسیایی داروسازی بالینی با محوریت داروسازی بالینی، داروسازی بیمارستانی، فارماکواپیدمیولوژی، فارماکواکونومی، فارکاکوژنومیکس، فارماکوکینتیک، فارکاکودینامیک در مرکز همایش های رازی در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha