رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور با انتقاد به روند کنونی آموزش پزشکی در کشور نسبت به اصلاح (طرح) پزشکی تاکید کرد و گفت: متاسفانه وضعیت دستیاران پزشکی ماسب نیست به خصوص ساعت کاری آنها که بسیار بالا است و خطای آنها افزایش می‌یابد.

آموزش کنونی پزشکی در کشور مردود است/دستیاران چگونه خطا می‌کنند

سلامت نیوز:رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور با انتقاد به روند کنونی آموزش پزشکی در کشور نسبت به اصلاح (طرح) پزشکی تاکید کرد و گفت: متاسفانه وضعیت دستیاران پزشکی ماسب نیست به خصوص ساعت کاری آنها که بسیار بالا است و خطای آنها افزایش می‌یابد.

 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، دکتر ایرج فاضل در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات در پزشکی کشور بحث آموزش پزشکی است و معتقدم آموزش کنونی پزشکی دیگر کهنه شده است و نباید از طریق کنکور و یک نمره و محفوظاتی برای رشته‌های پزشکی و قضاوت انتخاب کنیم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور ادامه داد: بنابراین شیوه کنونی آموزش پزشکی و قضاوت در کشور دیگر مردود است و باید افراد با شیوه جدیدی وارد این رشته‌های مهم شوند.

فاضل به انباشتگی و توزیع نامناسب پزشک در نقاط مختلف کشور به عنوان دیگر نقد خود اشاره کرد و گفت: همچنین درباره طرح پزشکی باید عنوان کرد چون تحصیل پزشکی رایگان است متعاقبا باید برای مملکت خدمت کند ولی هم اکنون این طرح قابل قبول نیست البته همه رشته های کشور نیز در دانشگاه های دولتی رایگان است ولی این پزشکان هستند که باید برای هر مقطی طرح بروند و باید این روش اصلاح شود و پزشک فقط یکبار طرح را بگذارنند.

وی به شرایط سخت دستیاری نیز گریزی زد و گفت: در کشورهای دیگر بیش از اندازه کار کردن در رشته پزشکی جرم است چون خطای آنها بالا می‌رود ولی هم اکنون این دستیاران با حقوق بسیار پایین با ساعات بسیار بالای کار می‌کنند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور با انتقاد از عملکرد بیمه‌ها در کشور نیز عنوان کرد: بیمه در ایران فعالیت می‌کند تا بیمار از خدمات آن راضی باشد ولی هم اکنون با عملکرد ضعیف سازمانهای بیمه گر نه تنها بیمارها راضی نیستند بلکه پزشکان نیز از عملکرد بیمه‌ها رضایت ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha