چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶
کد خبر: 246400

سویا یا دانه‌های سویا سرشار از پروتئین، چربی‌های سالم، مواد معدنی و فیبر هستند. همه‌ی این مواد مغذی و کلسترولی که اصلاً وجود ندارد باعث شده سویا، غذایی کامل در یک رژیم غذایی سالم باشد.

سویا برای تناسب اندام و سلامت قلب

سلامت نیوز: سویا یا دانه‌های سویا سرشار از پروتئین، چربی‌های سالم، مواد معدنی و فیبر هستند. همه‌ی این مواد مغذی و کلسترولی که اصلاً وجود ندارد باعث شده سویا، غذایی کامل در یک رژیم غذایی سالم باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت تبیان، سویا یکی از بقولات است و از دیگر اعضای این خانواده می‌تواند نخودفرنگی و عدس را نام برد. سویا دارای پروتئین‌های سالم، فیبر و چربی‌ها بوده و غنی از مواد مغذی است. ضمناً سویا هیچ کلسترولی ندارد و برای همین غذایی کاملاً سالم برای حفظ تناسب اندام و کاهش خطر بیماری‌های قلبی است.

پروتئین
سویا یک پروتئین باکیفیت است که می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای همه‌ی کسانی باشد که می‌خواهند پروتئین بیشتری وارد رژیم غذایی خود کنند، مخصوصاً گیاهخواران. پروتئین سویا می‌تواند مقداری از پروتئین غذاهای پروتئین‌دار معروفی چون گوشت قرمز و مرغ را به شما برساند. حدود 175 میلی‌گرم سویای پخته شده می‌تواند به‌اندازه‌ی 125 میلی‌گرم مرغ یا ماهی پخته شده پروتئین داشته باشد. سویا دارای مقدار مناسبی از مواد مغذی ضروری شامل اسیدهای آمینه است که برای تناسب اندام و قلب سالم به آن‌ها نیاز دارید.

سویا یک پروتئین باکیفیت است که می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای همه‌ی کسانی باشد که می‌خواهند پروتئین بیشتری وارد رژیم غذایی خود کنند، مخصوصاً
سویا نسبت به سایر بقولات دارای چربی بیشتری است اما این چربی اساساً تک غیراشباع و چند غیراشباع همراه با امگا 3 است که به آن‌ها چربی‌های سالم می‌گویند.
چیزی که باعث می‌شود سویا برای رژیم غذایی‌تان مناسب باشد این است که کلسترول ندارد، بنابراین می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

کلسیم و آهن
خانم‌ها باید سویا را بیشتر در رژیم غذایی خود بگنجانند زیرا آن‌ها به کلسیم و آهن بیشتری نیاز دارند. سویا یک منبع عالی از کلسیم و آهن است. حتماً می‌دانید که کلسیم باعث استخوان سازی و تقویت آن‌ها شده و آهن نیز برای انتقال اکسیژن به بافت‌ها و سلول‌های عضلانی مورد نیاز است. البته مصرف زیاد آن توصیه نمی‌شود زیرا دارای ترکیباتی است که مانع جذب آهن گیاهی می‌شود.

سویا؛ سالم و اقتصادی
سویا یکی از اقتصادی‌ترین غذاهای سالمی است که می‌توانید پیدا کنید. این بار که برای خرید به فروشگاه رفتید حتماً یک بسته سویا تهیه کرده و در طول هفته مصرف کنید. همچنین یادتان باشد وقتی که شروع می‌کنید به اصلاح رژیم غذایی به منظور سلامت بهتر و تناسب اندام بیشتر، مهم است که فعالیت بدنی را نیز وارد روتین خود کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha