رئیس پلیس آگاهی ناجا جزئیات بیشتر از پرونده تجاوز در ایرانشهر را تشریح و اعلام کرد که ماجرا آن طوری که در برخی از رسانه‌ها و فضای مجازی مطرح شده بود نیست.

پرونده "تجاوز در ایرانشهر" در مرحله تحقیق است/ ماجرا آنطور که مطرح شده نیست

سلامت نیوز:رئیس پلیس آگاهی ناجا جزئیات بیشتر از پرونده تجاوز در ایرانشهر را تشریح و اعلام کرد که ماجرا آن طوری که در برخی از رسانه‌ها و فضای مجازی مطرح شده بود نیست.

به گزارش سلامت نیو.ز به نقل از  ایسنا، سردار محمدرضا مقیمی در حاشیه همایش سراسری روسا و فرماندهان پلیس آگاهی در پاسخ به سوالی درباره سرانجام پرونده تجاوز در ایرانشهر اظهار کرد: این پرونده از سوی ماموران پلیس آگاهی در دست اقدام است اما ماجرا آنطور که در فضای مجازی و برخی از رسانه‌ها مطرح شده نیست و ما این مطالب را تایید نمی‌کنیم.

مقیمی با بیان اینکه پرونده تحت رسیدگی قرار دارد گفت: اما با توجه به اینکه در مراحل تحقیق قرار دارد بدون اجازه و دستور قضایی نمی‌توان جزئیات بیشتری از این پرونده را تشریح کرد چرا که ما باید برای بیان جزئیات، مستندات قانونی و استدلال‌های قوی داشته باشیم و قاعدتا تا آن زمان نمی‌توان چیزی را به شکل قطعی اعلام کرد.

وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره اینکه پلیس آگاهی چه زمانی به این پرونده ورود کرد، گفت: طبیعتا پلیس آگاهی بعد از شکایت به این موضوع ورود می‌کند اما در برخی از موارد، تجاوز در معنایی که وجود دارد مطرح نبوده است.

مقیمی اضافه کرد: شروع پرونده با یک آدم ربایی بوده و خوشبختانه با توجه به اینکه پلیس آگاهی در استان سیستان و بلوچستان از زبده‌ترین و قوی‌ترین نیروهای ماست این موضوع در حال رسیدگی است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا در بخش دیگری از سخنای خود با اشاره به انتخابات سال گذشته در کشور گفت:‌این انتخابات سبب افزایش وقوع برخی جرائم در کشور شد به طوری که ما تا پایان سال گذشته با اجرای طرح‌های مختلف عملیاتی به دنبال جبران این مسئله بودیم.

 هشدار درباره افزایش سرقت از منازل

رئیس پلیس آگاهی ناجا همچنین از افزایش سرقت از منازل صریحاهشدار داد و گفت:‌متاسفانه شاهد افزایش ده درصدی وقوع سرقت از منازل هستیم اگر چه کشفیات در این حوزه افزایش ۱۱ درصدی داشته اما باید نسبت به وقوع سرقت از منازل هشدار داد چرا که سرقت از منازل با مبالغ کم نیست.

 مقیمی اضافه کرد: دربسیاری از پرونده‌ها شاهد هستیم فردی که ماهانه درآمدی کمتر از ۲ میلیون دارد  و ۲۰۰ میلیون تومان از منزلش سرقت رفته، قطعا جبران آنچه که به سرقت رفته سنگین است و دلیل آن این است که افراد سرمایه خود را به طلا و دلار و یورو تبدیل کرده و در منزل نگهداری می‌کنند و محل نگهداری در کشوی میزتوالت و یا در محل‌ هایی است که برای سارقان دسترسی آسانی دارد.

 مقیمی از کشف ۱۲ درصدی کل سرقت‌ها در سال گذشته خبر داد و گفت: در سرقت‌هایی همچون سرقت داخل اتومبیل ، سرقت‌ها از بانک و... شاهد کاهش وقوع بوده‌ایم اما در برخی پارامترها افزایش داشته‌ایم.

وی با اشاره به آنالیز انجام شده از سرقت‌های انجام شده در کشور تصریح کرد: در بسیاری از پرونده‌های سرقت از منازل مالباختگان به همسایه‌ها شک می کنند، در حالی که طبق بررسی های ما سارقان اکثرا محلی نبوده‌اند.

اعلام  ساعات پیک سرقت از منزل در کشور

رئیس پلیس آگاهی ناجا افزود: ساعات پیک سرقت از منزل نیز عمدتا ساعات نزدیک به غروب است . آمارهای ما نشان می دهد که بیشترین سرقت‌ها حوالی نیم ساعت قبل از غروب آفتاب تا دو ساعت بعد از غروب آفتاب است و پس از آن نیز سرقت‌های نزدیک طلوع آفتاب یعنی نزدیک سه تا چهار صبح است.

 وی در پاسخ به سوالی در مورد زمان وقوع تا کشف سرقت گفت: در این زمینه با توجه به نوع وقوع جرم متفاوت است اما در مورد خودروها 30 تا 35 درصد خودروهای مسروقه تا ۲۴ ساعت پس از سرقت کشف می‌شود و بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد تا ۷۲ ساعت پس از سرقت کشف می‌شوند.


فرد معروفی که  فریب کلاهبرداران را خورد

مقیمی درباره جرائم جعل و کلاهبرداری هشدار داد و گفت: متاسفانه علی رغم اینکه ما بارها درباره کلاهبرداری‌های تلفنی به شیوه‌های مختلف از جمله برنده شدن در مسابقه تلفنی و .... هشدار داده‌ایم؛ اما باز هم شهروندانی هستند که فریب این افراد را می‌خورند. به طوری که چندی پیش فرد باهوش و موجهی که معروف هم هست به پلیس آگاهی آمده و از سوی همین کلاهبرداران مورد فریب قرار گرفته است.

وی افزود: همچنین هشدار دیگر ما رعایت موارد پیشگیرانه در معاملات و قراردادها است که در این زمینه شهروندان باید توجه کافی را در این زمینه داشته باشند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha