چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰

محققان موسسه تحقیقاتی رنسلر پلی تکنیک آمریکا با استفاده از یک الگوریتم بر مبنای ترکیبات خون موفق به پیش بینی اوتیسم در سنین بسیار پایین شدند. این آزمایش دقتی بالغ بر 88 درصد دارد.

تشخیص اوتیسم با آزمایش خون

سلامت نیوز: محققان موسسه تحقیقاتی رنسلر پلی تکنیک آمریکا با استفاده از یک الگوریتم بر مبنای ترکیبات خون موفق به پیش بینی اوتیسم در سنین بسیار پایین شدند. این آزمایش دقتی بالغ بر 88 درصد دارد.


به گزارش سلامت نیوز بیه نقل از  ایرنا ، مطالعات نشان می دهد 1.7 درصد از کودکان مبتلا به اوتیسم به نوعی اختلال رشدی دچار هستند که در صورت تشخیص زود هنگام می توان با ارایه خدمات مناسب این اختلال را بهبود بخشید. معمولا تشخیص اوتیسم تا چهار سالگی دشوار است.


به گزارش پایگاه خبری مدیکال ساینس،محققان برای حل این مشکلی راه حل جدیدی اندیشیده اند. در این روش از روش داده های وسیع برای جستجوی الگویی در متابولیت های مرتبط با دو مسیر سلولی در خون استفاده شده است.


مسیر سلولی مجموعه ای از تعاملات بین مولکول هایی است که عملکرد سلول را کنترل می کنند. در این آزمایش از دو مسیر سلولی ترانسولفوریشین و چرخه متیونین استفاده شده است و که دقت آن حدود 88 درصد است. محققان در تلاشند تا این روش را به آزمایشات بالینی و به صورت تجاری در دسترس تمام افراد قرار دهند.
اوتیسم یک اختلال عصبی است که عملکرد مغز را تحت تاثیر قرار می دهد. این معلولیت رشدی معمولا در سه سال اول زندگی به طور کامل آشکار می شود. معمولا این سه سال اول، دوره طلایی قلمداد می شود و چنانچه در این دوره مربیان و والدین کودک این عارضه را شناسایی کنند و در صورت درمان و رسیدگی می توان کودک را به مدرسه فرستاد و مهارت های زیادی را به او آموخت.
نتایج این مطالعه در نشریه Bioengineering & Translational Medicine منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha