در پی تشکیل جلسه شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی شهر تهران مجوز فعالیت واحد آموزشی دوره اول متوسطه غیردولتی غرب تهران لغو شد.

مدرسه "معین" تعطیل شد/مدیر آموزش و پرورش منطقه ۲ تهران استعفاء داد

سلامت نیوز:در پی تشکیل جلسه شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی شهر تهران مجوز فعالیت واحد آموزشی دوره اول متوسطه غیردولتی غرب تهران لغو شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، موضوع مدرسه دوره اول متوسطه غیردولتی معین منطقه ۲ تهران در جلسه شماره ۸۷۰ شورای نظارت بر مدارس و مراکزغیردولتی شهر تهران در  ۹۷/۳/۲۲ مطرح و بر اساس مصوبه آن شورا، مجوز تاسیس موسسه لغو و مدرسه فوق الذکر تعطیل اعلام شد.

اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: بر این اساس تدابیری اتخاذ شده تا دانش آموزان این مدرسه با هماهنگی‌های صورت گرفته در سایر مدارسی که تمایل و شرایط ثبت نام دارند ساماندهی شوند و خللی در امر تحصیل آنان ایجاد نخواهد شد. 

همچنین به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران در پی استعفای ناصرکوهستانی، صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر آموزش و پرورش منطقه ۲ تهران، هوشنگ میرشفیعی به عنوان سرپرست این مدیریت معرفی شد.

در این مراسم مهندس باقری، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از تلاشها و خدمات کوهستانی در دوران تصدی مسئولیت در این منطقه قدردانی کرد.

باقری تصریح کرد: امیدواریم آقای میرشفیعی با توجه به توانمندی ها و تجربیات ارزشمند و طولانی خود در حوزه تعلیم و تربیت، بتواند منشاء خدمات ارزنده در منطقه باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این مراسم تاکید کرد: آبادانی و توسعه پایدار و پیشرفت هر جامعه و کشوری مرهون نیروی انسانی توانمند است و برای تربیت نیروی انسانی کارآمد و توانمند ابتدا باید در خانواده و سپس در مدرسه به ویژه دوره پیش دبستانی و ابتدایی سرمایه گذاری کرد.

وی افزود: به همین دلیل توجه و اهمیت به مدرسه و معلم برای کشور ما یک ضرورت بنیادی است و اگر معلم و مدرسه تقویت شوند بی تردید، شاهد موفقیت‌های روزافزون ایران اسلامی خواهیم بود.

هفتم خرداد ماه جاری خبری در فضای مجازی مبنی بر تحریک و آزار و اذیت گروهی از دانش آموزان در یک دبیرستان منتشر و واکنش‌های فراوانی به دنبال داشت. گزارشات اولیه حاکی از آن بود که هشت دانش آموز پسر یک دبیرستان غیردولتی در مقطع متوسطه اول در منطقه ۲ آموزش و پرورش تهران مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند و در نهایت والدین پس از اطلاع از این اقدام دست به شکایت زده‌اند و در نهایت فرد خاطی دستگیر شده است.

در همان روز وزیر آموزش و پرورش از پیگیری ویژه این حادثه خبر داد. پس از گذشت ساعاتی از رسانه‌ای شدن این حادثه با دستور مقام معظم رهبری به رئیس قوه قضائیه مبنی بر اجرای حدود الهی در رابطه با متهمان جنایت مدرسه‌ غرب تهران ماجرا وارد ابعاد دیگری شده و پیگیری آن از سوی مراجع قضایی سرعت گرفت تا اینکه هفته گذشته عباس جعفری دولت آبادی آخرین وضعیت پرونده مدرسه‌ غرب تهران را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه ۶۰ نفر از اولیاء فقط در یک طوماری شکایت کرده بودند و در مرحله دوم نیز ۱۵ نفر در پلیس شکایت را طرح کردند ولی هشت نفر از آنها در دادسرا حاضر شدند گفت: تمام نوجوانانی که در این پرونده در موردشان ادعایی شده بود و اولیای آن‌ها نیز داوطلب بودند به پزشکی قانونی معرفی شدند، پزشکی قانونی آن‌ها را معاینه کرد و در تمام گزارش پزشکی به آن معنا تجاوز جنسی که در اخبار اولیه آمده بود به معنای جرایم خاص جنسی دیده نشد، ولی تعرضات جنسی گزارش شد و متهم هم پذیرفته است. کیفرخواست پرونده با چهار عنوان اتهامی صادر شد و پرونده به دادگاه تحویل داده خواهد شد و امیدواریم دادگاه در سرعت قابل قبولی حکم را صادر کند.

لازم به ذکر است که مدرسه معین در ایام  امتحانات با حضور ناظران و مشاوران منطقه‌ای به کار خود ادامه داد و تصمیم گیری پیرامون ادامه فعالیتش به پس از ایام برگزاری امتحانات موکول شده بود که آموزش و پرورش شهر تهران خبر مذکور را در این رابطه منتشر کرد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha