شنبه ۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
کد خبر: 246574

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر از تخمین جمعیت موش‌های تهران با انعقاد قرارداد با مراکز پژوهشی خبر داد.

جمعیت موش‌های تهران برآورد می‌شود

سلامت نیوز: مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر از تخمین جمعیت موش‌های تهران با انعقاد قرارداد با مراکز پژوهشی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا از شهرنوشت، فرهاد افشار در خصوص مبارزه و کنترل جمعیت موش‌ها اظهار کرد: تجربیات در دنیا نشان داده است که هرگاه بشر به دنبال ریشه‌کنی گونه‌ای از جانوران بوده، با مسائل حادتری مواجه شده که حل آن مشکل نیاز به صرف انرژی و اعتبار بیشتری داشته است، بنابراین در شهرداری تهران به دنبال ریشه کن کردن موش‌ها نیستیم.

وی افزود: تاکنون پژوهشی در مورد جمعیت مشاهده شده صورت نگرفته است پس در وهله اول به دنبال برآورد جمعیت موش‌های تهران هستیم.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با بیان اینکه شرکت‌های متعددی در مناطق شهرداری تهران در حوزه طعمه گذاری، انسداد کلونی‌ها و... فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: اثربخشی فعالیت‌های این شرکت‌ها باید سنجیده شود تا برای شدت و کیفیت عملکرد آینده برنامه ریزی کنیم.

افشار در مورد تخمین جمعیت موش‌ها عنوان کرد: روش‌های متعددی برای تخمین جمعیت موش‌ها وجود دارد. علم آمار با مشخص کردن یک نمونه و تعمیم آن به سطح شهر با روش‌های دست گیری و آزادسازی می‌تواند، جمعیت موش‌ها را تخمین بزند که در این راستا قراردادهایی با مجموعه‌های پژوهشی منعقد شده تا در یک بازه زمانی جمعیت موش‌های تهران را برآورده کنیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha