مدیرکل سازمان انتقال خون استان تهران از تمامی شهروندان دارای گروه‌های خوبی منفی به ویژه O منفی برای اهدای خون دعوت کرد و گفت: اهدای خون این گروه خونی به سمتی پیش رفته که احتمال چالش در این زمینه وجود دارد.

فراخوان تهرانی‌های دارای گروه‌های خونی منفی جهت اهدای خون

سلامت نیوز:مدیرکل سازمان انتقال خون استان تهران از تمامی شهروندان دارای گروه‌های خوبی منفی به ویژه O منفی برای اهدای خون دعوت کرد و گفت: اهدای خون این گروه خونی به سمتی پیش رفته که احتمال چالش در این زمینه وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ،سیدمرتضی طباطبایی  ، در ارتباط با اهدای خون گروه‌های منفی اظهارداشت: هر ساله بعد از ماه مبارک رمضان پیک مراجعه مردم برای اهدای خون داشتیم ولی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در حد بالایی نیست.

وی با بیان اینکه اعمال جراحی غیر اورژانس بعد از ماه مبارک رمضان افزایش می‌یابد و این موضوع غالباً نیاز به خون دارد، افزود: هرچند که وضعیت موجود اهدای خون در پایتخت مطلوب بوده ولی به سمتی پیش می‌رویم که احتمال چالش در زمینه گروه‌های خوبی منفی داشته باشیم.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان تهران ادامه داد: در صورتی که جمعیت تهران را حدود 8 میلیون نفر در نظر گیریم  10 درصد این افراد یعنی 800 هزار نفر گروه خونی منفی دارند که نیمی از آنها یعنی 400 هزار نفر واجد اهدای خون هستند که یک چهارم این افراد یعنی 100 هزار نفر سابقه اهدای خون داشته و یا تمایل به اهدای خون دارند و در صورت مراجعه دغدغه کاهش اهدای خون منفی کاهش می‌یابد.

طباطبایی ضمن اعلام فراخوان سازمان انتقال خون جهت اهدای خون O منفی گفت: این مسئله جهت کمک به بیماران بسیار حائز اهمیت بوده و شهروندان جهت اهدای خون دعوت می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha