با وجود زبان به زبان گشتن توصیه متخصصان تغذیه و دیگر پزشکان، هنوز هم بسیاری از آقایان، انتخاب رژیم غذایی مناسب را رفتاری زنانه می‌دانند و به باور محققان، همین بی‌توجهی آن‌ها به مصرف موادغذایی سالم است که احتمال مرگ زودرس را در میان مردان بالا می‌برد.

سفره‌ را مردانه بچینید!

سلامت نیوز: با وجود زبان به زبان گشتن توصیه متخصصان تغذیه و دیگر پزشکان، هنوز هم بسیاری از آقایان، انتخاب رژیم غذایی مناسب را رفتاری زنانه می‌دانند و به باور محققان، همین بی‌توجهی آن‌ها به مصرف موادغذایی سالم است که احتمال مرگ زودرس را در میان مردان بالا می‌برد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، محققان می‌گویند، مردانی که مراقب تغذیه خود نیستند، بیشتر به آلزایمر، بیماری‌های قلبی و عروقی یا خستگی مفرط دچار می‌شوند. به همین دلیل آن‌ها رعایت نکات زیر را میانبری برای حفظ سلامت مردانه می‌دانند و معتقدند، آقایانی که با توجه به این توصیه‌ها رژیم غذایی‌شان را انتخاب می‌کنند، عمر طولانی‌تری دارند.
 
برای سالم ماندن قلب
مصرف بیشتر ماهی‌های چرب
حتی اگر به اندازه کافی ویتامینC  و آهن مصرف کنید، تا زمانی که نیاز بدنتان به امگا3 و ویتامین D را تامین نکنید، نمی‌توانید نسبت به سلامت قلبتان مطمئن باشید. محققان می‌گویند، آقایان برای داشتن قلب سالم، باید حداقل دو بار در هفته ماهی‌هایی مانند قزل‌آلا، ساردین، سالمون یا ماهی تن مصرف کنند.
 
برای مقاوم‌شدن در برابر آلزایمر
مصرف بیشتر انواع توت
فرقی نمی‌کند که صبحانه‌تان را حاضر می‌کنید یا برای میان‌وعده عصرتان برنامه‌ریزی می‌کنید. شما باید در تمامی این وعده‌ها، جایی برای انواع توت قائل شوید. مصرف بیشتر توت‌فرنگی یا توت‌های قرمز، به سلامت قلب شما کمک می‌کند، نمی‌گذارد گرفتار پیری زودرس شوید و مغزتان را هم سالم نگه می‌دارد.
 
برای حفظ انرژی
مصرف کمتر غذاهای شب‌مانده
عضلات شما برای قدرتمند و سالم‌ ماندن، به موادغذایی انرژی‌بخش و نیروزا نیاز دارند. اگر روزهایتان را با غذاهای آماده می‌گذرانید یا اینکه مدام غذایتان را در ماکروفر گرم می‌کنید، باید بدانید که تنها درحال پُرکردن حجم معده خود از موادغذایی هستید و فایده چندانی به بدنتان نمی‌رسانید. شما هر روز، به مصرف میزان معینی از میوه‌ها، سبزیجات تازه، مواد پروتئینی، کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها نیاز دارید.
 
برای سلامت روده‌ها
مصرف بیشتر غلات کامل
برای حفظ سلامت روده‌هایتان، بیشتر سراغ موادغذایی حاوی فیبر بروید. نان‌های سبوس‌دار و غنی‌شده، جودوسر و دیگر غلات کامل، می‌توانند سوخت‌وساز بدنتان را متعادل نگه دارند، مانع چاق شدنتان شوند و به حفظ سلامت قلب و عروقتان هم کمک کنند. اصلا چطور است که روی سالاد امروزتان مقداری تخمه آفتابگردان بریزید یا اینکه به کره و مربای صبحانه‌تان کمی کنجد اضافه کنید؟
 
برای کنترل فشارخون
مصرف کمتر گوشت‌قرمز
کمتر کسی است که بتواند از ماهیچه پخته‌شده با زعفران یا کباب‌برگ بگذرد، اما شمایی که به واسطه جنسیت‌تان بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دارید، به جای مصرف هر روزه گوشت‌قرمز، باید سراغ گوشت‌های سفید، به ویژه ماهی بروید.
 
برای کم‌کردن خستگی
مصرف بیشتر ماست
اگر روده‌های شما درست کار کند، نه تنها به چاقی شکمی دچار نمی‌شوید، بلکه سیستم ایمنی بدنتان هم تقویت می‌شود. به همین دلیل بدن شما نیاز زیادی به فرآورده‌های پروبیوتیکی مانند ماست دارد. گذشته از این، با مصرف فیبر کافی و اضافه‌کردن سبزیجاتی مثل کلم بروکلی به رژیم غذایی‌تان هم می‌توانید به حفظ سلامت روده‌های خود کمک کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha