مشاور حقوقی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری درخصوص آخرین وضع لایحه «تأمین امنیت زنان در برابر خشونت» گفته است که این لایحه پس از 5 ماه همچنان در قوه قضاییه مسکوت مانده است.

لایحه «تأمین امنیت زنان » پس از 5 ماه همچنان در قوه قضاییه مسکوت مانده است

سلامت نیوز: مشاور حقوقی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری درخصوص آخرین وضع لایحه «تأمین امنیت زنان در برابر خشونت» گفته است که این لایحه پس از 5 ماه همچنان در قوه قضاییه مسکوت مانده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا ،اشرف گرامی‌زادگان در  این لایحه به منظور جلوگیری از بی‌عدالتی در روابط خانوادگی و رفع ظلم و تعدی نسبت به زنان در عرصه خانواده و پیش‌بینی راهکارها و ضمانت‌های قانونی و جلوگیری از افراط و تفریط در این زمینه تدوین شد. کار بررسی لایحه «تأمین امنیت زنان در برابر خشونت» در معاونت زنان به پایان رسید و از آخرین جلسه‌ای که برگزار کردیم، بیشتر از 5 ماه است که می‌گذرد و این لایحه در این مدت برای بررسی در اختیار قوه قضاییه قرار دارد.

مشاور حقوقی معاونت امور زنان و خانواده درباره آخرین تغییرات لایحه «تأمین امنیت زنان در برابر خشونت» گفت: هنوز در این‌باره چیزی اعلام نشده است و بررسی آن در دستور کار قوه قضاییه قرار دارد و 40 ماده از این لایحه به دلیل تکراری بودن در قانون مجازات اسلامی حذف شده است.

گرامی‌زادگان درخصوص زمان تصویب لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت نیز گفت: اطلاعی نداریم اما معاونت زنان پیگیر تصویب هر چه سریعتر این لایحه است که امیدواریم لایحه مذکور در قوه قضاییه تصویب و برای تصویب نهایی در اختیار هیأت دولت قرار بگیرد.

پیش‌نویس لایحه «تأمین امنیت زنان در برابر خشونت» در 92 ماده در سال 92 از سوی معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری تدوین شد. قوه‌ قضائیه 40 ماده از این 92 ماده را به دلیل تکراری بودن حذف و به 52 ماده کاهش داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha