رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ درباره تعیین‌تکلیف خانه‌های پلاک قرمز در محله‌‌های هرندی، شوش و مولوی گفت: تاکنون بیش از ۳۰ الی ۴۰ خانه پلمپ شده است، هر خانه‌ای هم که برای ما محرز شود به محلی برای پاتوق معتادان تبدیل شده، قطعا برخورد می‌کنیم و مجوز پلمپ آن را می‌گیریم.

پلمپ ۴۰ خانه در محله هرندی، شوش و مولوی/افزایش حضور خانم‌ها در کارِ حمل و توزیع مواد مخدر

سلامت نیوز: رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ درباره تعیین‌تکلیف خانه‌های پلاک قرمز در محله‌‌های هرندی، شوش و مولوی گفت: تاکنون بیش از ۳۰ الی ۴۰ خانه پلمپ شده است، هر خانه‌ای هم که برای ما محرز شود به محلی برای پاتوق معتادان تبدیل شده، قطعا برخورد می‌کنیم و مجوز پلمپ آن را می‌گیریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،سرهنگ محمد بخشنده (رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ) درباره بحث پاکسازی اطراف مدارس از مواد‌فروشان و معتادان گفت: طرح‌های بسیار زیادی از ابتدای سال در اطراف مدارس و مراکز آموزشی اجرا شد و معتادان را از اطراف مدارس جمع‌آوری کردیم و آن نقاط از حضور معتادان و بعضا خرده‌فروشان پاکسازی شد.

وی همچنین درباره حضور معتادان در مناطقی مانند اطراف ترمینال جنوب خاطرنشان کرد: واقعیت این است که در تهران ۱۵ الی ۲۰ هزار معتاد متجاهر وجود دارد که حدود هزار و ۵۰۰ نفر از این افراد زن هستند. این افراد از جامعه و خانواده طرد شده‌اند و به کارتن‌خوابی روی آورده‌اند.

جمع‌آوری بیش از ۳۵۰ معتاد متجاهر از مناطق آلوده  طی دو روز گذشته

وی با تاکید بر اینکه بیشتر نقاط تهران از جمله اتوبان‌ها را پاکسازی کردیم، گفت: در حال حاضر چند نقطه از جمله همین پاتوق معتادان در ترمینال جنوب مانده است که در دستور کار ما قرار دارد و در حال جمع‌آوری معتادان از این مناطق آلوده هستیم. طی دو روز گذشته حدود ۳۵۰ معتاد متجاهر نیز از این منطقه جمع‌آوری کردیم و پاکسازی پارک بعثت نیز در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار دارد.

افزایش مرکز بازپروری فشافویه به ۲ هزار نفر

سرهنگ بخشنده با اشاره به مصوبات استانداری تهران در خصوص جمع‌آوری معتادان گفت: در استانداری تهران مصوب شد، در شهرستان‌های استان تهران یک کمپ ۳۰۰ نفره ایجاد شود و در همین‌راستا قرار است؛ سوله‌های مورد نیاز برای نگهداری این معتادان را یا خریداری یا اجاره کنند. در حال حاضر نیز بیش از ۷ هزار نفر از معتادان متجاهر شهر تهران در کمپ‌ها و در حال بازپروری هستند.

وی ادامه داد: همچنین مرکز سروش با ظرفیت بیش از هزار و ۵۰۰ نفر نیز در حال آماده‌سازی است و قرار است نیروی زمینی آن را به بهزیستی تحویل دهد، این مرکز برای معتادان ماده ۱۶ آماده می‌شود. همچنین در مرکز فشافویه نیز به تازگی برای حدود ۸۵۰ نفر ظرفیت جدید ایجاد شده و در حال حاضر ظرفیت این مرکز به دو هزار نفر رسیده است. همه سازمان‌ها در کنار پلیس در تلاش هستند که ظرفیت کمپ‌ها افزایش پیدا کند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ خاطرنشان کرد: همچنین با سازمان فنی‌وحرفه‌ای، وزارت کار و کمیته امداد صحبت‌هایی انجام شده تا پس از ترک برای این افراد نیز برنامه‌های مشخصی داشته باشند تا دیگر معتادان پس از ترک به چرخه اعتیاد بازنگردند. همچنین از دیگر اقداماتی که می‌توان برای کمک به معتادان انجام داد، افزایش بیمه سلامت معتادان و خانواده‌هایشان است تا آنها زودتر بتوانند سلامتی خود را کسب کنند.

مجازات اعدام همیشه نمی‌تواند بازدارنده باشد

سرهنگ بخشنده همچنین درباره اجرای قانون لغو مجازات اعدام خاطرنشان کرد: معتقدم با قاچاقچیان مواد مخدر باید به شدت برخورد کرد. همچنین با افرادی که در قالب باندهای مسلحانه اقدام به قاچاق مواد مخدر می‌کنند، باید برخورد کرد و اعدام شوند، اما معتقدم اگر قرار باشد، این مجازات را برای همه افرادی که در زمینه مواد مخدر دستگیر می‌شوند، اجرایی کنیم، پاسخگو نیست و قطعا نمی‌تواند مجازات بازدارنده‌ای باشد.

وی با بیان اینکه از لحاظ قانونی می‌توانیم مجازات‌های دیگری برای این افراد در نظر بگیریم، تصریح کرد: اقدامات بازدارنده بسیاری از جمله تبعید به شهری دیگر و ایجاد اردوگاه‌های کار اجباری می‌تواند در امر مجازات این افراد موثر باشد. واقعیت این است؛ وقتی فردی اعدام می‌شود خانواده او بلاتکلیف می‌شود و سازمان‌های متولی مانند کمیته امداد و بهزیستی باید برای این خانواده‌ها برنامه‌ریزی کنند.

پلمپ حدود ۴۰ خانه در محله هرندی، شوش و مولوی

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره تعیین تکلیف خانه‌های پلاک قرمز در محله‌‌های هرندی، شوش و مولوی توضیح داد: تعداد زیادی خانه قدیمی در این مناطق وجود دارد که متعلق به ۷۰ الی ۸۰ سال گذشته است، در برخی از این خانه‌ها ۳۰ الی ۴۰ اتاق وجود دارد که روزانه اجاره داده می‌شود. این خانه‌ها شناسایی شده، پرونده‌‌های این خانه‌ها با هماهنگی با دادستانی کامل شده است، تاکنون بیش از ۳۰ الی ۴۰ خانه پلمپ شده است، هر خانه‌ای هم که برای ما محرز شود به محلی برای پاتوق این افراد تبدیل شده، قطعا برخورد می‌کنیم و مجوز پلمپ آن را می‌گیریم.

سرهنگ بخشنده با اشاره به بافت فرسوده و قدیمی این خانه‌ها گفت: البته برخی از این خانه‌ها نیز از نظر بافت و ساختار به دلیل اینکه بسیار قدیمی هستند، خطرناکند و هر لحظه ممکن است فرو بریزد و جان این افراد در این خانه‌ها در خطر است. درست است که افراد ساکن در این خانه‌ها معتاد یا خرده‌فروش هستند، اما شهروند این جامعه هستند و جان‌شان محترم است از همین‌رو پیگیر تخریب این منازل از طرف شهرداری تهران هستیم. خوشبختانه شهرداری نیز همکاری لازم را با ما در این زمینه دارد.

وی همچنین در خصوص معتادان متجاهری که از تبعه دیگر کشورها هستند، خاطرنشان کرد: این افراد پس از جمع‌آوری جداسازی و به مرکز عسکرآباد ورامین تحویل داده می‌شوند. افرادی که غیرمجاز در کشور هستند نیز رد مرز می‌شوند و افرادی هم که مجاز هستند برای درمان به مراکز درمانی منتقل می‌شوند.

کشف ۳۰۰ کیلو انواع مواد طی هفته گذشته

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با اشاره به کشفیات مواد مخدر در هفته گذشته گفت: در هفته گذشته بیش از ۳۰۰ کیلو انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است که قرار بوده از استان‌های شرقی به تهران وارد شوند. مبارزه ما با قاچاقچیان در تهران بسیار جدی است، از همین‌رو همه محورهای ورودی به شهر تهران محدوده قرمز شد‌ه‌اند، از همین‌رو قاچاقچیان نمی‌توانند محموله‌‌های سنگین به تهران بیاورند و در مقادیر پایین توسط خودروهای سواری مواد را حمل می‌کنند، البته برخورد ما نیز با این افراد بیشتر شده است.

افزایش دستگیری خانم‌ها در زمینه حمل مواد مخدر، توزیع و مصرف

سرهنگ بخشنده با بیان اینکه بخشی از مواد کشف شده در هفته گذشته توسط دو خانم و دو آقای در یک سواری پراید به تهران منتقل می‌شده‌است، گفت: اخیرا تعدادی از افرادی که اقدام به قاچاق مواد مخدر کرده‌اند، خانم‌ هستند و متاسفانه آمار دستگیری‌ها نشان می‌دهد که حضور خانم‌ها در حمل مواد مخدر، توزیع و مصرف مواد نسبت به گذشته کمی افزایش داشته است، البته این میزان درصد بالایی نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha