رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با تأکید بر اهمیت آموزش همگانی در کنترل و مهار آسیب‌ها به خصوص در بین جوانان و نوجوانان گفت: اجرای برنامه های آموزش همگانی از اولویت‌های پلیس است.

نقش موثر آموزش به دانش‌آموزان در کاهش گرایش به مواد مخدر

سلامت نیوز:رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با تأکید بر اهمیت آموزش همگانی در کنترل و مهار آسیب‌ها به خصوص در بین جوانان و نوجوانان گفت: اجرای برنامه های آموزش همگانی از اولویت‌های پلیس است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  پایگاه خبری پلیس، سردار" محمد مسعود زاهدیان" با تأکید بر اهمیت آموزش همگانی در کنترل و مهار آسیب ها به خصوص در بین جوانان و نوجوانان اظهار داشت: یکی از نکات مهم در بحث مبارزه با مواد مخدر موضوع پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی و اعتیاد در مدارس و محیط های آموزشی است که در این راستا توسعه مباحث آموزش همگانی در مدارس از اولویت ها می باشد.

وی افزود: به منظور ایجاد ایمنی در سطح محیط های آموزشی، پلیس با همکاری وزارت آموزش و پرورش برنامه های مشخصی را دنبال و  در مدارس برای خانواده ها، مربیان و دانش آموزان این  اقدامات آموزشی و اجتماعی را اجرایی می کند، تا  با برگزاری این برنامه ها با رویکرد کاهش تهدیدات و پیامدهای اثرات سوء مصرف مواد مخدر و روانگردان ها، بتوانیم  شناخت لازم نسبت به پیشگیری از استعمال مواد مخدر،آثار و علائم مصرف کننده مواد  را برای مربیان و خانواده دانش آموزان  تبیین کنیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا  بیان کرد: برنامه های آموزش همگانی ارائه شده در مدارس متنوع است؛ استقرار مشاوران در مدارس و همزمان با آن اجرای برنامه های متعدد برگرفته از تکنیک های روانشناختی، جامعه شناختی و شناخت عوارض سوء مصرف مواد مخدر و روانگردان ها، برای خانواده ها، دانش آموزان  و مربیان از جمله این برنامه هاست. همچنین برگزاری مسابقات مقاله نویسی، نقاشی و اجرای نمایش تئاتر خیابانی به منظور آگاهی بخشی و افزایش مهارت های اجتماعی به دانش آموزان با موضوع تقویت قدرت "نه گفتن" ، نیز از دیگر برنامه های این پلیس است.

این مقام عالی انتظامی  با توجه به حساسیت امر آموزش در حوزه دانش آموزی خاطر نشان کرد: قشر دانش آموز یکی از اقشار مهم جامعه است که باید به خواسته های آن پاسخ داده شود، اگر قشر جوان قبل از آسیب دیدن نسبت به خطرات و آسیب ها توجیه شود در آینده درصد زیادی از گرایش جامعه نسبت به مواد مخدر و روانگردان ها کاهش می یابد و این امر باعث کاهش گرایش به اعتیاد در کشور می  شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در پایان گفت: در راستای اجرای این برنامه ها هماهنگی های لازم را با وزارت آموزش و پرورش، وزارت کشور و ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری برای کنترل خرده فروشان و جمع آوری معتادان در اطراف محیط های آموزشی در شعاع 500 متری و همچنین ارائه آموزش های هدفمند برای دانش آموزان، مربیان و والدین دانش آموزان انجام و یک کار هدفمند را آغاز کرده ایم و امیدواریم با سرعت بخشیدن به اجرای برنامه های آموزش همگانی، برنامه های پیشگیرانه خود را ارتقاء بخشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha