مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان از صدور 29 حکم محکومیت قصور پزشکی در این استان طی سال گذشته خبر داد.

"جراح عمومی و متخصص زنان" در صدر پرونده‌های قصور پزشکی سمنان

سلامت نیوز:مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان از صدور 29 حکم محکومیت قصور پزشکی در این استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر مهدی نوروزی  اظهار کرد: طی یک سال گذشته 61 مراجعه و تشکیل پرونده با محوریت قصور پزشکی در پزشکی قانونی استان تشکیل شد که از این تعداد پرونده 29 پرونده منجر به رای محکومیت بر علیه پزشک شد.

وی با اشاره به بی‌پایه بودن بخش زیادی از ادعاهای قصور تصریح کرد: معمولا خیلی از پرونده‌ها در این حوزه به نتیجه نمی‌رسند همچنان که از 61 پرونده تشکیل شده در استان 32  پرونده منجر به تبرئه شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در خصوص بیشترین پرونده‌های تشکیل شده است، گفت: طی سال گذشته بیشترین مراجعه در خصوص تشکیل پرونده قصور پزشکی مربوط به متخصصان زنان و جراحان عمومی بوده است.

وی با بیان اینکه در مجموع پرونده‌های تشکیل شده و شکایات در این بخش در سطح کشور زیاد است افزود: بیشتر شکایات و دلایل ارائه شده مستدل نیست و لذا پرونده منجر به صدور رای تبرئه می‌شود.

نوروزی از تشکیل 737 پرونده نزاع در استان سمنان طی دو ماهه اول 97 خبر داد و گفت: تعداد پرونده‌های تشکیل شده در دو ماهه اول امسال نسبت به سال قبل به تعداد 10 پرونده افزایش داشته است. ضمن اینکه در مجموع در سال گذشته نیز پرونده‌های نزاع در استان سه درصد نسبت به مدت مشابه قبل از آن افزایش داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا صحت دارد که شمار زنان طرف نزاع در سال‌های اخیر رو به افزایش بوده است، اظهار کرد: تعداد زنان در این بخش سیر صعودی داشته اما هنوز با تعداد مردانی که در این بخش مراجعه می‌کنند فاصله تقریبا زیادی دارند.

وی با اشاره به چرایی این سیر صعودی گفت: یکی از مهمترین دلایل این رشد شاید به این مهم برمی‌گردد که در گذشته زنان کمتر به پزشکی قانونی مراجعه می‌کردند لذا به نظر می‌رسد میزان مراجعه آنها به پزشکی قانونی افزایش یافته است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha