معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: 932 کودک معتاد بهبود یافته در مراکز شبه خانواده این سازمان در سال گذشته پذیرش شدند.

932 کودک معتاد بهبودیافته در مراکز بهزیستی پذیرش شدند

سلامت نیوز:  معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: 932 کودک معتاد بهبود یافته در مراکز شبه خانواده این سازمان در سال گذشته پذیرش شدند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، فاطمه عباسی روز شنبه در نشست خبری سازمان بهزیستی به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر افزود: آخرین روش های درمانی اعتیاد جهان، در ایران نیز اجرا می شود و می توان ادعا کرد که بسته درمانی اعتیاد در هیچ کجای دنیا مانند ایران کامل نیست و توانمندسازی معتادان بهبودیافته در ایران کار نویی است.


وی با اشاره به تغییر الگوی مصرف مواد در کشور از مواد سنتی به مواد صنعتی گفت: حتی با ماده اولیه شربت سرماخوردگی در خانه می توانند مواد جدید تولید کنند. یکی از درآمدزاترین مشاغل دنیا، کار در حوزه مواد است.


وی یادآور شد: سال گذشته حدود 19 میلیون نفر از افراد 15 تا 64 سال کشور تحت آموزش های پیشگیری اولیه از اعتیاد قرار گرفتند. همچنین به جز آمار افرادی که با خط ملی اعتیاد 09628 تماس گرفتند، 400 هزار نفر از مشاوره های حوزه اعتیاد بهزیستی بهره مند شدند.
معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: برای اشتغال معتادان بهبود یافته به هر فرد معتاد 20 میلیون تومان -اگر مدرکی داشته باشد- وام داده می شود و هر کارآفرینی که پنج معتاد بهبود یافته را مشغول به کار کند از 100 میلیون تومان وام بهره مند خواهد شد.


عباسی افزود: به همه استان ها فراخوان داده ایم که کارآفرینانی که معتادان بهبود یافته را بکار گیرند تسهیلاتی دریافت می کنند.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت دو هزار و 600 مرکز ترک اعتیاد در کشور گفت: میزانی از بودجه بهزیستی به نظارت به این مراکز اختصاص داده شده است.
معاون توسعه پیشگیری اظهار داشت: سازمان بهزیستی از دی ماه سال گذشته نیز رصد آسیب های اجتماعی را آغاز کرده که پیش بینی می کنیم تا پایان تیر ماه در صورت کسب اجازه اطلاعات آن ارائه خواهد شد.


عباسی با اشاره به وقوع 181 هزار در سال 96 گفت: با انجام مداخلات به هنگام در برخی از استان ها میزان طلاق کاهش یافته است با این وجود میانگین طلاق به همان نسبت پیشین باقی مانده است. یکی از مشکلات ارائه آمار این است که سال گذشته 612 هزار ازدواج در کشور ثبت شده است و این تعداد با آمار 181 هزار طلاق مورد مقایسه قرار می گیرد که موجب می شود تصویر درستی ارائه نشود.
وی در ادامه به انجمن معتادان گمنام ان.ای N.A اشاره کرد و گفت: نمی توانیم این انجمن را کاملا زیرسئوال ببریم. کارهای درمانی آنها با رویکرد پرهیزمدارانه است. آن را نه تائید و نه تکذیب می کنم و زیرمجموعه بهزیستی نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha